Alla inlägg under oktober 2011

Av mammas-lilja - 30 oktober 2011 21:50

Just nu mår jag piss och allt är åt helvete, så jag uppdaterar när jag har ork och när hjärnan har sluta fungera i helgen 

Av mammas-lilja - 26 oktober 2011 15:06

Nu är behandligen färdig och L har varit så duktig, jag var så trött så jag somnade och L och I (ssk) pratade, hon var verkligen så duktig med barn, svarade på alla tusen frågor och visade honom hur allt har gått till, och han har tålmodigt suttit stilla i 2 timmar, är så stolt!!!! Och nu längtar vi hem för fortsätta fira L med paket, tårta och rostbiff och potatissallad ( L har valt maten) 

Av mammas-lilja - 26 oktober 2011 08:53

Så jag tog mig ur sängen i morse, fast inte ur min säng då J drömt en mardröm och jag lät han ta min plats så sov jag i hans säng och jag höll på frysa ihjäl när jag vakade då hans rum är iskallt, dax att möblera om hans rum då en stor soffa står i vägen för elementet. Men kl ringde 5:00 och upp och förbereda min LILLA KILLE som fyller 10 hela år!!!!!! Vi sjöng ja må han leva med frukost på sängen och han blev glad, men vi ska fira han i kväll med presenter och tårta!!!!! Sen lämnade jag B på dagis och skyndade hem för att fixa allt innan vi åkte till logopeden och nu sitter vi och väntar på vår tur. 

Av mammas-lilja - 25 oktober 2011 23:46

Idag är jag helt slut, finns ingen energi, ingen ork el lust till något. Jag känner att jag fick en riktigt urladdning igår och jag vet inte hur jag ska återhämta mig över huvudtaget. Är så ledsen, känner att jag har så fruktansvärt ont att jag inte kan ta mig ur sängen idag. Och värre i morgon då jag både har Logoped besök och behandling på samma dag. Vilket kräver att måste kliva upp 05:00 och det suger!!! Men det är sista Logoped besöket för denna omsgång och nästa omgång ska jag be om bättre tider.Men i morgon fyller min underbara son hela 10 år och det. Det Är helt sjuk vad tiden går fort.

Av mammas-lilja - 24 oktober 2011 22:49

Nu är det två månader kvar julafton!!

Av mammas-lilja - 24 oktober 2011 20:53

Usch så vill jag nog beskriva denna dag? Eller vad säger du Annika:-) stackaren som ringde mitt i mitt nervsammanbrott och så arg som jag va då!!! Var det länge sen jag var. Mina nerver satt på utsidan av min kropp. Varför tänker jag inte ta i min blogg, då min blogg bara handlar om mig till mesta dels kan jag säga att det gjorde det inte i dag. Men nu e jag helt slut psy och fys och har ont som bara heter duga, först fick jag springa idag med barnvagn och barn i den!! Tungt ja det kan man säga. Sen klev min dotter mig rakt i nedre delen av magen, och jag trodde jag skulle avlida... Men anledningen till att jag sprang för jag och B skulle till BVC och ta en spruta som vi har försökt ta i flera år och varje gång har B varit sjuk. Men nu fick hon den!!! På bussen har jag fått ett samtal från sjukan, jag ringde i morse ang ju mer jag rör mig ju ondare får jag och smärtmott vill att jag rör på mig men INTE min dr, utan jag ska ligga still så smärtlindringen kan verka och ha effekt. Och då kommer jag in på min utmaning jag hade tänkt gå ner 4 kg till jul, utan att röra på mig tydligen får det ske, så då måste jag sluta med sockret helt och hållet, vilket kommer driva mig till vansinne men men vad gör man inte för att gå ner i vikt!!!!

Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 23:05

Igår kväll hade jag jätte ont, och börjat blöda, inte så konstig kanske eftersom ju mer jag rör på mig ju ondare och ju mer blöder jag, men jag har rört mig, för ssk på smärtmott, sa att jag måste börja röra på mig mer och gå till en sjukgymnast också så jag inte blir mer sjuk av att mina muskler förtinas, men ju mer jag rör på mig ju mer ont får jag. Ändå har jag inte lyft för det har V gjort åt mig.Men i morse var jag sjukt trött och ont hade jag, men det var min tur att kliva upp, men jag somnade direkt i soffan, vaknade 10:30, var tvungen att hämta bilstolen i Vs bil för vi skulle åka och fira I som i dag fyller 13 ÅR!!!! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Men jag hade riktigt ont i magen men vid 17-18 tiden så mådde jag bättre och då tog vi en tur dit och lämnad ett av paketen, och vi blev bjudna på smörgåstårta, det händer inte varje dag:-) 

Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 22:07

I går så åkte maken, jag, J och B tillsammans med V, L och N till farmor och farfar, medans vi gick ner till djuren så stannade maken kvar och snackade med farfar. Först skulle vi titta på kossorna och på vägen dit så stod J och gjorde rent sin cross och gissa om N blev glad!!!

Sedan så var kossorna ute i hagen och de kom inte när farmor ropade, men vi såg de, sen gick vi till hästarna, så fick barnen rida på ponnyn och ge äpple till hästarn, de tyckte de var roligt. Sen så skulle de klappa hundarna, farmor har en newfoundland, en stor svart hund, ser ut som en ponny, sen har hon en schäfer, och hon älskar barn, och den tredje är en berner sennen, den är ganska vild eftersom den är en valp.

Sen så klappade vi de och tog en kiss paus innan vi fortsatte vårt äventyr till Coop och handlade lite bara, sen tog vi en fika på café utanför medans barnen lekte i lekställningen.

När vi gick så sa L till mig: kan inte vi äta hos er hela månaden? Jag svarade: nä vi kan väl turas om? Och då säger V: vill ni äta middag hos oss? Ööööö va? Efter ens sek el två så varför inte? Så då ringde jag maken som var på väg att åka och träna för att informera att vi inte skulle äta middag hemma utan hos V:-) och så sagt gjort!! Jättetrevligt dag och en super trevligt slut på lördagen hemma hos V.

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards