Alla inlägg under januari 2012

Av mammas-lilja - 30 januari 2012 22:29

Dagen idag har bestått av att sova, har varit sjukt trött på sistone, kanske att jag knappt sover på nätterna?? Ja mycket möjligt. I lördags eftermiddagen kom väldens bäst svärföräldrar förbi och firade sin son och sen åkte vi Coop och shoppa, sen var  vad bara slappa och plocka lite tvätt medan ungarna såg på gladiatorerna, en lugn och härlig lördag kväll :-D Sen på sön så skulle maken ta killarna och spela laser game så jag och B blev ensam så vi gick ut och jag försökte skotta hennes pulka backe så hon kunde åka och hon lyckades lura ner mamma på tefatet och jag gjorde två åk sen kände jag smärtan och den var inte bara tillfälligt utan jag har haft den sen dess och hur jag än gör för att lindra smärtan så är den kvar :-( Och idag har jag bara legat i soffan med en skadad rumpa :-(    

Av mammas-lilja - 27 januari 2012 23:23

Igår började jag fundera på vad jag vill få ut av denna behandling och vilka mål jag ska ha och vilka frågor jag vill ha svar på och börjar skriva ner de så jag har det på papper när jag ska till smärtmott igen.                                                   I torsdags firade vi maken med Kina mat, åhh det var sååå gott!!! Sen åt vi frukt tårta det var helt ok, sen hade jag mat koma, (så mycket mat har jag inte ätit på länge) men han fyller idag fre. Så grattis på dig!!!! 

Av mammas-lilja - 24 januari 2012 22:39

Idag var jag på andra mötet i smärtskolan och i dag pratade vi om sömn, visste ni att man genomsnitt vaknar omkring 50 gånger per natt, och att det är bara de 4 första timmarna i sömnen är viktigt för då har man haft två omgångar av djup sömn och det är ju så kroppen läker, och resterande 3-4 timmar är inte lika viktig för det återhämtar man nästa natt genom att sova lite djupare. Annars har dagen varit så där, inte känt hur jag mår, är sjuk godis sugen, värst är det med choklad, skulle kunna bara äta det hela dagarna, jag ska ha den kvinnliga veckan ;-DJag har tänkt på en sak hela dagen som jag skulle skriva i bloggen och nu har jag glömt den!!! Får återkomma när den dyker upp:-) 

Av mammas-lilja - 23 januari 2012 23:53

Nu kom det många inlägg på en gång!! Hoppas ni orkar läsa alla,

Av mammas-lilja - 23 januari 2012 23:46

Annars är allt som vanligt, jag är sjukt trött och lätt retligt. Kanske för jag har inte fått i mig mat och dryck som man ska de senaste veckorna? Det har blivit värre för mig med maten men nu backar jag tillbaka till vad Tina sa till mig. Att jag ska äta middag när barnen lagt sig, för i förra vecka fick jag i mig detta ena dagen: en halv knäckte macka med skinkost på, några enstaka lösgodis bitar till lunch, och till middag tre tuggor köttfärssås och två halvor, stor franskan, (det lilla rostbrödet) med skinkost på. Och två glas cola cola.En annan dag: en formfranska (utan kanterna.) till frukost  Samt två formfranska mackor till middag, och ett glas oboy och coca cola. Medan mot slutet av denna veckan så har jag kämpat med maten fast jag har få i mig en full lagad måltid minst!!!! Men tuff är det, det är som att kastas utför en buss eller nått. Jag VET att jag måste äta och dricka för att bli frisk och få ork och energi och allt detta MEN kroppen har inte så mycket talan eftersom det är hjärnan som bestämmer och den kan vara för jävligt elak mot en om man inte gör som man säger.  

Av mammas-lilja - 23 januari 2012 23:43

Dessa ryckningar jag har är så sjukt frustrerande och det går åt så mycket energi för att krampa, och när jag inte gör det har jag sådan träningsvärk i rumpan och i benen. Sen så går det åt energi att bli irriterad åt folk som glor och inte kan bete sig som folk. De kan ställa sig upp, vända sig om, stanna mitt i vägen för andra, så sjuk att folk är så nyfikna på det annorlunda men så fega att de inte vågar fråga. Det bästa var när jag, barnen, och farmor var och handlade så skaka jag så mycket att jag inte fick upp korten ut plånboken så farmor hjälpte mig och jag skulle sätta mig på en stol och glider ner på golvet bredvid min 3 åriga dotter som har snott sin godis påse och hon sitter helt tyst och äter sitt godis medans J hjälper mig upp igen och stolen som gnider mot golvet hörs över hela kassa området och folk vänder sig om och tittar, där sitter jag medan farmor fixade sitt. I kassan bredvid oss (den jag sitter framför) är det en mamma med sina två döttrar på ca 5-6år & 12-13år som har självskannat och måste packa upp sina varor och den äldre hjälper mamman medan den yngre stirrar på mig och suger på sin klubba, och när farmor kom tillbaka så började hon prata med B som fortfarande satt på golvet, så börjar flickan fråga sin mamma om och om igen vad det var för fel mig???? Och mamma ignorerar sin dotter, tjejen i kassan stirrade rakt ner och den lilla flickan fortsätter och tjata och jag bli bara mer och mer stressad och börjar skakat mer, tillslut ledsnar farmor som ger mamma en stor knuff i rätt riktning genom att klart och tydligt förklara vad det var för fel på mig och då hör jag mamman viska typ det farmor sa och att man inte ska stirra. Kände då att faan eller så jag reser mig skakandes och går till bilen.

Av mammas-lilja - 23 januari 2012 23:40

Är så glad att det äntligen händer något även om det inte är i den farten och de första målen som jag tänkt mig, så rör det sig ändå åt rätt håll. Och vi ska även bjuda in min försäkrings agent på försäkringskassan till ett möte med båda mina dr och psykologen och sjukgymnasten, och så mig också så klart :-) fast det kan tydligen ta lång tid innan alla kan samtidigt.:-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards