Alla inlägg under september 2013

Av mammas-lilja - 30 september 2013 00:58

Jag har lärt mig knyta dessa armband nu, tack vare E

Och nu ser jag fram emot att finna lusten och orken att pyssla med mina pärlor

Av mammas-lilja - 30 september 2013 00:55

Ibland undrar jag varför vissa människor inte ser hur de beter sig, och sen när de undra varför man blir irriterad så blir de sura, detta fenomenet hatar jag.

Av mammas-lilja - 26 september 2013 23:30

Idag har jag igen besökt sjukhuset, fast ett bokat besök, på hud, har fått tagit bort de snygga tejp remsorna, fast jag får inte duscha för en på mån, då jag ytterligare en gång till ska till sjukan. Börjar bli lite trött på allt spring.

Men jag har även hört från kommunen, de ändra beslutet, ökat med 7 timmar till per vecka. Så det hurrar jag för!!! Fast ändå är det långt från en skälig tillvaro, det är många timmar utan hjälp då fam och vänner får ställa upp så gott det går.

Av mammas-lilja - 26 september 2013 00:33

Usch vilken dag!!!
Åkte på min dr råd in till neurologakuten med S.
Väl inne så gick det fort att komma in då jag får ett krampanfall i reg luckan. In på ett rum och där försökte de sätta infart men det gick inte. Och dr kom på en gång, men jag kramp och kramp så de såg att jag inte skulle dö så fick undersökningen vänta till jag slutade kramp. Och ca en timme senare kom de tillbaka och satte infart och dr gjorde undersökningen sen tog det ytterligare 1-1,1/2 timme innan de hämta oss för röntgen, då jag inte fick röra huvudet spände de fast mig samt att S fick bly muddering och fick vara kvar i rummet. Så röntga de först vanligt sen med kontrast. Efter det började jag bli vänligt trött då jag krampat hela morgonen, så väl tillbaka på akuten fick vi vänta och vänta och efter ytterligare 2 timmar så behövde S åka och då hon pratar med personalen och klargör detta så säger de bara, dr kommer snart, och S åker hem och 15 min senare kommer dr in och vi pratar i ca 5 min att allt är bra, det är inte hjärnan som utlöser kramperna, så jag fick åka hem, MEN dr sa att det finns en remiss så de kommer kalla mig senare?! Varför inte göra nu när jag ändå är här!! Men det är inte så det funkar inom sjukvården!!

Men jag är väl hemma igen!!!

Av mammas-lilja - 25 september 2013 01:20

uI morse ringde kirurgi mott och eftersom jag hade en kvällstid och de frågade om jag ville komma tidigare så blev jag super glad!! Och hoppade in i en taxi o mötte upp maken på sjukan.
Anmäler mig i kassan och vi väntar på min tur, när det gått 20 min över tiden så börja jag undra om jag är på rätt ställe (vilket jag visste) men så kom ssk och ropa upp mig. Och vi gick in till dr och dennas dr studerande så tittar han lite konstigt på mig och börjar dra mitt fall: min dr på medicin bett om en remiss, och att göra en reservoar är inte aktuellt, detta visste jag och sen sa han: om det vore så enkelt o du blir frisk om jag opererar dig skulle jag göra det i morgon, men det är inte så lätt, man måste veta om alla risker och eftersom jag har ett trassligt historia så det är riskfyllt att operera mig, så han vill att allt är utrett innan vi ska diskutera ang op, någonstans trodde att detta skulle gå bra, men så krampade jag och han frågar vad säger neurologen? Jag och N tittar på varandra o säger jag har inte pratat med de. Jag har smärtkramor!! Är smärt patient.
Dr frågade då: men har du väl blivit utredd?
Jag säger mellan skakningarna, bara EGG.
Och dr studerande börjar gå igenom min journal men hittar inget.
Och då går dr ut och ringer till neurologen, medans N hjälper mig till britsen då jag inte klarade sitta längre. Jag ligger på britsen och små pratar med studerande tjejen, jag förklarar hur mitt liv ser ut och sen kommer dr tillbaka, och vi börjar prata, neurologen på huset hade rekommenderat honom att skriva en remiss till ett annat sjukhus då där de kan sånt här. Och han ville att jag ska söka akut också då går det lite fortare. Så när detta är utrett så ska vi ses igen, och då hoppas jag att jag får ett datum då!!!!!

Av mammas-lilja - 23 september 2013 21:53

Helt sjukt att det gått ett år sen jag låg på urologen och höll på dö i blodförgiftning!!! Så scary och det värsta är väl att dr inte ens verkade bry sig.

Av mammas-lilja - 23 september 2013 21:35

Idag var jag och min S varit på hud och fått på mig plattorna med ämnen för se om jag får utslag Men dessa hade Plattorna var svår att fäst, så hon fick tejpa

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Skapa flashcards