Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Mina mediciner...

Av mammas-lilja - 26 februari 2011 23:16

Eftersom jag var gravid när jag fick min stomi så har man lämnat en längre bit än vad man brukar, 18 cm är vad jag har kvar av min tjocktarm, de 18 cm få mig att må sååå dåligt. Och läkaren som jag träffade sist sa att det är ju oftas sen sista biten som brukar vara värst och jä-a otur att jag har en lite längre sådan då.
Jag har prövat alla kortison preparat, tabl form, storpiller, skum, även  ett storpiller med arsenit i,och Inget hjälper.

Har även prövat Imurel,
Imurel används vid transplantation och vid autoimmuna sjukdomar, framförallt då behandling med enbart kortisonpreparat inte har gett tillfredsställande
 resultat eller då biverkningar har uppkommit p g a höga kortisondoser.
Imurel tillhör en grupp läkemedel som kallas immunosuppressiva medel och
 som verkar genom att nedsätta kroppens immunförsvar. På så sätt kan avstötning av det transplanterade organet förhindras. Dessa läkemedel har också effekt mot vissa sjukdomar som orsakas av att immunförsvaret angriper kroppens egna vävnader (s k autoimmun sjukdom). Källa: Fass.se
och då gick jag ner 10 kg för jag kräktes och mådde illa hela tiden, jag och min dr kom överrens efter första gången jag slutade med den att jag skulle prov igen
och då fick jag tillsammans med en matförgiftning en saltrubbning och låg och krampade, med kraftiga diarrér som jag hade haft i 3 dygn innan jag började krampa sen i ett halvt dygn låg jag och krampa med sendrag över hela kroppen tills min svärmor kom för jag kunde inte lämna min dotter på dagis
jag kunde inte ens resa mig ur sängen, jag bara låg och skrek av smärta, så ringde hon efter en ambulans och jag fick ligga på sjukani 4 dagar.

Sen så gick vi över på den jag äter nu Puri-nethol,

Puri-nethol används vid behandling av allvarliga blodsjukdomar, speciellt hos barn.

Det tillhör en grupp läkemedel som kallas cytostatika och dessa läkemedel hämmar celltillväxt och bromsar fortsatt tillväxt av tumörceller. Källa: fass.se
men det tar tre månader innan den ger effekt och jag började med denna dos veckan efter nyår så den är en månad kvar.
Har ont i min mage nu   och bättre blir det inte av att jag nu börjar oroa mig över medicinen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards