Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Liten uppdatering om vad jag utsätter mig för.

Av mammas-lilja - 31 oktober 2012 20:11

Just nu försöker min kropp återhämta sig men det är svårt då jag har mia tre underbara barn som vill att mamma ska vara pigg och glad, och denna årstid är tuff i vanliga fall med kalas varje helg och lite andra åtagande och inbjudningar, jag vill inte tacka nej jämt tillslut får man inte några inbjudningar och då blir jag deprimerad för jag känner mig ensam, men det som händer är vi gör saker är änu värre.


Som förra helgen, var vi på dop, min lille bror fick bar för 3 månader sen och jag har inte ens sett barnet, och de bor en bit ifrån de, det tar två timmar att köra dit, och jag klarar inte att sitta i två timmar, så min kontakt person A,hade sagt att jag inte skulle åka, de flesta som jag pratade med sa att jag inte skulle åka men mitt dåliga samvete fick mig att tvinga maken som också avrådde mig från åka, att sätta familjen i bilen och så åkte vi.

Under resan så började min kropp skaka så när vi kommer fram så får make hjälpa mig in i kyrka och jag upplever att alla stirrar på mig och då blir jag mer spänd och när jag blir mer spänd så skakar jag mer.

sen när dopet var klart och vi ska ut ur kyrkan ka jag ite gå uta jag skakar så mycket att jag inte kan stå på benen, så min mosters make tar tag i mig och stöttar ut mig ur kyrkan och jag känner allas blickar vilar på mig, mi familj vet ju att jag mår så här men alla andra gör det inte, så utanför kyrkan så hjälper även min moster mig in i bilen, och envis som jag är så sa jag till maken att vi stannar 20-30 min och fikar sen åker vi.När det gått 15 min så vill jag ut och ta luft samt hämta pillernaSen började det riktiga helvetet, illamående tog över och eftersom jag inte hade ätit nått den degen så hulka jag galla, i 45 min innan jag och med hjälp av min syster E och brors tjej K lyckades komma till bilen och vi kunde åka, jag låg och skakade och mådde så sjukt dåligt att vi var tvungna att stanna och äta något så jag fick i mig något. En bilfärd som tar 2 timmar tog oss 5 timmar för att komma hem.Dagen efter låg jag och grinade hela dagen, fy ... Vilken smärta. Gissa om jag hade mer el mindre ångest över att jag åkte? Jag åkte förstörde deras dag och utsatte min familj för detta och jag plågade mig själv så mycket att efter en vecka efter så hade jag än inte repat mig..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards