Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Åter inlagd igen...

Av mammas-lilja - 20 maj 2013 01:27


Under tiden på tub har mina kramper som jag har haft i ett och halv år blivit värre då min smärta har blivit mer intensiv, och jag ramlar stup i ett och slår mig, och för människor runt om blir rädda då mina kramper liknar epilepsi kramper, och jag har allt från 4-40 kramper per dygn.

En vecka hann jag vara hemma innan jag hade ett läkarbesök inbokat, så jag och S åkte in. Jag hade skrivit ner vad jag ville säga så jag inte skulle missa nått, sen bad jag dr att göra en undersökning och just som jag skulle flytta mig från rullstolen till britsen så kom kramanfallet och han får se, vilket han har gjort tidigare men ändå ville jag att han skulle se de, inte för att jag kan bestämma när de kommer el hur länge de håller i.

Men under undersökningen så pratar S med dr om hur förhållandena ser ut hemma och vad mina barn måste uppleva.

Dr tycker att jag ska göra ett EEG, för att utesluta epilepsi en gång för alla, gyn besök för att se så min cysta inte skapar problem, MR (magnetröngten) undersökning, och att vi ska ha en vårdplanering innan jag åker hem.

Så i torsdags gjorde jag en EEG undersökning


 

Och i fredags gjorde jag MR, det en kroppslång tunnel som man åker in i och det låter som fan, och jag som inte gillar trånga utrymmen tycker att det är skit jobbigt, undersökningen tog ca 35 min. När jag kom upp så väntade maken och L på mig, de hade packat lite kläder samt laptopen!!

Lite senare kom M, min granne på tub upp och hälsade på vilket gjorde mig super glad, är så himla glad att jag har lärt känna den underbara vännen!!!

se vilka tjusiga blommor jag fått

 


I lördags så kom maken upp med B och vi myste,

 


gud vad jag saknar min familj!! Men jag gör detta för er, om jag får den behandlingen och hjälp jag behöver underlättar det för er.

Och resten av helgen har jag legat i sängen och glott på film på dator och mellan varven fått kramanfall som personalen tycker det är onödigt att stå här, och ett par gånger har jag varit på toa när det kramperna inträffat och ena tillfället höll en manlig ssk mig i armen men krampen var så kraftig att han tappade taget och jag föll och slog huvudet i golvet, en annan gång var jag klar och på väg tillbaka till sängen och jag hann sätta mig men de höll mig inte tillräckligt så huvudet slog i väggen ett par gånger, detta är bara några tillfällen.

Nu väntar jag på att det ska bli mån så resten av sakerna också blir gjorda så jag får åka hem. Är väldigt less på att ligga inne men jag vill få en vårdplanering men mina dr och kommunen så kan de kanske ändra sitt beslut angående min hemtjänst

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards