Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

dagen i dag

Av mammas-lilja - 20 maj 2013 23:48

Dagen startade hyfsat, sov från halv 3 till 8 så helt ok, och jag hade bara 2 krampanfall innan lunch. Lunchen bestod av köttbullar och potatis, helt okej.Och vid ett kom min smärt dr, S och min kontakt person A in på rummet som en liten överraskning och vi diskuterade min framtid och vad som händer, fick lit förklaringar kring anfallen.Förr i tiden på sten åldern typ, så var våra kroppar programmerade att skydda kroppen, om tex man bröt benet så stelna muskulaturen förr att skydda så an inte gjorde sig mer illa och den programeringen finns fortfarande kvar, så när jag får mina smärt intervaller så stelar kroppen och då börjar kroppen krampa för den tror jag behöver skydd men i själva vrket så skapar den mer problem så kroppen stelnar får jag ännu mer ont och det blir en ond cirkel. Jag har även varit på gyn idag, där man så en till cysta och jag blöder från livmoder, och enligt dr är det helt normalt, hon ville att jag ska börja med p-piller som skydd mot cystorna och om 6 mån ska det utvärderas.Än har inte dr fått MR svaret men de ville boka vårdplaneringen så den är klar den me så när svaret kommer beroende på vad det är men om det är bra kan jag snart få åka hem, fast jag tänker inte åka om jag inte får mer hjälp och de har en plan och gärna en lösning på problemet med skakningarna. Kvällen har varit lite jobbigare, var nere på bibloteket och till min stora glädje så kunde man låna filmer så idag har jag sett: jägarna 2 och the hunger games.Men på 3 timmar har jag krampat 4 gånger och det tar så mycket energi så jag är helt slut, ska försöka sova lite nu..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards