Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Vårdplanering och hemtjänst del 1.

Av mammas-lilja - 30 maj 2013 23:42

Jag hade en vårdplanering när jag låg inne på sjukan och det var sagt att jag inte skulle åka hem innan jag fick svar från kommunen, nu är det en vecka sen jag skrev ut mig själv och jag har fått ett samtal av tjejen som var inne på sjukan men det var bara ett samtal för att informera mig att det inte var klart, jag skulle fått svaret i måndags, sen blev det ändrat till torsdag, men ej hört något idag. Är ganska förbannad på hur systemet fungerar.

På vårdplaneringen var försäkringskassan, en av mina två dr, men även dr på avd som var insatt i mitt fall, då jag är en patient som ligger inne en hel del, samt min kontakt person på smärt som pratat med mig varje dag i över 1 års tid, och nu hörs vi flera gånger i veckan, tanken är dock att vi ska ses en gång i veckan men min kropp orkar inte det, inte en en gång har vi lyckats träffas två veckor i rad.

Under vårdplaneringen förklarade min smärt dr att jag behöver inte må så här extremt dåligt, min dr menar om kommunen tar sitt ansvar och sätter in tillräckligt med insatser skulle jag kunna leva ett drägligt liv, inte ett lyx liv utan ett DRÄGLIT liv, för sjukvården gör allt de kan men jag blir bara sämre och sämre, chansen för att jag ska kunna återhämta mig minskar hela tiden och min kommun tycker jag bara behöver 5 timmar hjälp i veckan, och under de 5 timmarna ska ( jag har valt en privat aktör som har anhöriganställda, men jag har en f.d kollega som jag litar på, och att det kommer samma människa och på de tider som funkar för oss så det funkar för min familj) S (S är då min hemtjänst anställd)ska göra allt som står på listan, tvätt, städa, diska, laga mat, handla, låta mig komma ut och få luft, det är extremt viktigt att jag rör på mig, för ju mindre jag rör på mig ju sjukare blir jag, S ska ledsaga mig vid inköp, läkarbesök, och massa annat.

Det som är mest sjuk är att mina dr förklarar i mina intyg, på alla möten, att jag ska göra dessa saker själv med hjälp och stöd av hemtjänsten och då undrar jag hur de tror vi ska hinna göra allt detta, men när man pratar med kommunen så anser de att min hemtjänst ska göra allt och jag ska ligga på soffan, och detta är så frustrerande, för då blir jag mer sjuk och min chans minska att jag ska kunna bli friskare.

Nä nu e det dags att sova fortsättning följer…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards