Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Mitt läkarbesök Ida

Av mammas-lilja - 25 september 2013 01:20

uI morse ringde kirurgi mott och eftersom jag hade en kvällstid och de frågade om jag ville komma tidigare så blev jag super glad!! Och hoppade in i en taxi o mötte upp maken på sjukan.
Anmäler mig i kassan och vi väntar på min tur, när det gått 20 min över tiden så börja jag undra om jag är på rätt ställe (vilket jag visste) men så kom ssk och ropa upp mig. Och vi gick in till dr och dennas dr studerande så tittar han lite konstigt på mig och börjar dra mitt fall: min dr på medicin bett om en remiss, och att göra en reservoar är inte aktuellt, detta visste jag och sen sa han: om det vore så enkelt o du blir frisk om jag opererar dig skulle jag göra det i morgon, men det är inte så lätt, man måste veta om alla risker och eftersom jag har ett trassligt historia så det är riskfyllt att operera mig, så han vill att allt är utrett innan vi ska diskutera ang op, någonstans trodde att detta skulle gå bra, men så krampade jag och han frågar vad säger neurologen? Jag och N tittar på varandra o säger jag har inte pratat med de. Jag har smärtkramor!! Är smärt patient.
Dr frågade då: men har du väl blivit utredd?
Jag säger mellan skakningarna, bara EGG.
Och dr studerande börjar gå igenom min journal men hittar inget.
Och då går dr ut och ringer till neurologen, medans N hjälper mig till britsen då jag inte klarade sitta längre. Jag ligger på britsen och små pratar med studerande tjejen, jag förklarar hur mitt liv ser ut och sen kommer dr tillbaka, och vi börjar prata, neurologen på huset hade rekommenderat honom att skriva en remiss till ett annat sjukhus då där de kan sånt här. Och han ville att jag ska söka akut också då går det lite fortare. Så när detta är utrett så ska vi ses igen, och då hoppas jag att jag får ett datum då!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards