Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Arg?? Nej!! Hjälp? Ja tack!!

Av mammas-lilja - 27 mars 2013 22:42

Arg? Ja visst är jag det, men är det bästa för mig och min fam? Nä!! Jag måste bryta mitt mönster, men det är sjukt svårt att se det positiva i saker som sker än det negativa. Jag är dock lyckligt lottad att jag har A på sjukan samt min hemtjänst, jag har valt ett privat företag som har köpt rätten i kommunen att driva hemtjänst och personlig assistans, och jag valde det företaget som bara har anhöriga anställda, S är dock inte min anhörig, utan en f.d Kollega till mig, så vi känner varandra hyfsat, och det är bra, då är det lättare för henne att hålla mig på banan när jag får mina "toppen" idéer, men jag känner henne och vi får kontinuitet för familjens, speciellt barnens trygghet för nya människor i vårt hem, även mycket hjälpsamt för min mindre dotter, även om S är här för mig, och hjälpa mig upp på fötter igen är det skönt att de runt omkring mig vet vem S är, om olyckan är framme. Jag är oerhört glad för henne, även om jag önskar att kommunen kunde förstå "min" sjukdom och inte stirra sig blint på UC, jag har fått följd sjukdomar och andra sjukdoms tillstånd pga av UC som inte är så vanligt, och det är de som gör mitt liv svårt att leva, UC har jag levt med sen i tonåren även om jag inte fick diagnosen förrän när jag var 20. Jag önskar bara att nån kunde se helhets bilden på min sjukdoms historia och mina behov och mina behov som mamma till mina barn, och inte bara sin del och de låter mig falla mellan stolarna på de olika myndigheterna, jag har försökt på alla sätt jag bara kan för att få hjälp även de sätt som jag tänkte att de var uteslutet i början för jag upplevde det som generande men även de myndigheterna har sagt nej som de flesta myndigheter/kommun avd jag pratat me, och därför måste jag vara glad för det lilla hjälp jag fått och nu håller vi tummarna då mitt fall är i förvaltningsrätten i väntan på dom att jag får rätt till mer tid av hemtjänsten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards