Alla inlägg den 7 november 2011

Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:28

Idag fick jag beskedet av färdtjänsten och jag är beviljad!!!! Och i dag åkte jag sjuktransport och Gud vilken skillnad kan jag säga, men inte helt smärt fritt men ändå bättre.

 

Idag åt jag för första gången färdig potatisgratäng som man tömde i formen och in i ugnen i 35 min sen klar att äta den fick 3,5 av 5 så den kan jag rekommendera om ni är sugen på potatisgratäng men inte orkar göra den själv.

 
Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:26

 
Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:14

Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:13

Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:12

Av mammas-lilja - 7 november 2011 21:12

Av mammas-lilja - 7 november 2011 20:31

Jag har inte skrivit på länge pga att jag mår jätte dåligt. Har jätte ont i magen och psykiskt mår jag dåligt, och allt är bara en ond spiral neråt. Men har skaffat mig en hobby, som jag kan göra från soffan, jag gör egna smycken så det får mig att må lite bättre, när jag var hos Vs kompis som också gör egna smycken för en tid sen gav det mig idéen att göra egna smycken.

I måndags kväll (förra veckan) höll hon en smyckeskväll där vi själva fick göra våra egna smycken och hon hjälpte och visa oss hur vi skulle skapa våra egna smycken, jag gjorde en ring och sen fikade vi sen hade jag plockat fram allt till mitt armband vilket jag påbörjade när jag kände att jag började få ont i magen så jag viskade till V och sa att jag behövde lägga mig ner, så hon sa lägg dig på golvet ingen kommer bry sig, och så gjorde jag och nä jag la mig så kände jag att nu kommer jag aldrig komma upp.

Och efter ca 5-10 min inser V att jag bara blir sämre, och erbjuder sig att hämta sin bil och köra hem mig, så sa J att hon kunde ta hennes bil och så frågade V mig om jag kunde ställa mig upp, men nä det gick inte, så då gick J och hämtade sin make som hjälpt mig upp och bar mig till bilen och där låg jag i Vs famn under tiden han körde hem mig och han bar mig till soffan där låg jag ytterligare 2 1/2 timme innan jag kunde ta mig till duschen.

  

Min underbara vän gjorde färdigt mitt armband. Jag är helt knäckt, jag kan inte ens lämna mitt egna hus utan att kollapsa och det är så förnedrande så jag inte vet vad.

Och hela veckan har jag haft en sådan fruktansvärd huvudvärk/migrän anfall, jag bli ljus och ljud känslig, jag måste ligga ner för det värsta ska släppa, och jag har absolut inte kunnat böja mig ner med huvudet före, för då har det varit som om någon har kört in knivar i nacken/bakhuvudet, och ingen medicin har fungerat.

I torsdags så var det 14 dagar sen jag träffade tanten i kommunen ang färdtjänst och har fortfarande inte hör nåt, så jag ringer tanten på kommunen och hon hänvisar till färdtjänstensten och de hänvisade till beslutsavdningen och där svarade en sur tant att de minsann 10 dagars handläggningstid, men då påpekade jag att det har gått 14 dagar?? Så hon kollade i dator och (jag träffade henne i kommunen den 19:e) de hade fått in ansökan den 26:e så nästa vecka kan du vänta dig ett svar via brev. Så nu är det bara att vänta:-(

 

Senare på torsdag så åkte jag in            till sjukhuset för att få behandling men halvvägs ville jag vända för jag fick så ont att jag knappt kunde röra mig men jag kände att det var ingen vits att åka hem så det var bara att bita ihop och hoppas att jag inte skulle kollapsa på vägen dit. Så när jag väl var där och ssk frågade hur det var så berättade jag om allt så då pratade hon med dr och han fixade sjukresor för denna vecka då jag har tre besök på sjukan.

 

Senare på eftermiddagen så gick jag och L för att hämta B och L och en annan stor pojke busade med barnen så jag och fröken satt och snackade så när vi skulle ut i kapprummet så vrålade B och hon ville absolut INTE gå hem så jag böjer mig ner för att lyfta upp henne och gå så då fick jag så fruktansvärt ont att jag knappt kunde stå upp så fröken sa åt mig att lägg dig i soffan så tar jag och klär B, de är bara så underbara min dotters fröknar!!!!

 

Och i fredags så kom Janne och barnen I, S och J för att fira barnen så jag gjorde äppelpaj som blev så god ;-) ja jag tänker skryta!!!! Janne sa att det var den godaste äppelpaj hon hade ätit!!! Och B fick den bästa presenten Alfons Åberg film och nicky nyfiken film och de har gått om och om igen.

 

På lördagen så sov jag till kl 13 så himla skönt, och jag slappa hela dagen och jag blev av med huvudvärken så himla skönt men på söndagen var huvudvärken tillbaka:-(

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards