Alla inlägg under januari 2011

Av mammas-lilja - 27 januari 2011 21:21

 
Av mammas-lilja - 27 januari 2011 20:03

Idag fyller maken år, han blir hela 34 år, GRATTIS min älskling. I morse vakna jag på strålande humör, att planera i det minsta detalj.När jag var på medicin mott sist hade de problem med kortläsaren så jag fick räkning så jag skulle bara skriva ut den betalningen och gå ner på vårdcentralen så var jag nästan uppe i frikort, så jag och sonen koppla in skrivaren och när han tryckte in den i vägguttaget så slocknade hela vardagsrummet, datarummet och värmepumpen, panik.... Ut och titta på proppskåpet, det får vänta måste skriva ut betalningen innan jag bryter elen. Men det gick inte skriva ut den kastar mig på telefon och ringer sjukhuset och får till svar att jag måste gå till huvudkassan som bara har öppet mellan 8-10, halv hysterisk så inser jag att jag får skita i frikort om jag ska hinna ta mina prover innan jag måste åka, så måste jag få ordning på proppskåpet innan jag ska åka för killarna skulle vara hemma ensam.Ringer maken som förklarar vad jag ska göra, hittar då två proppar som är trasiga men de funkar ändå inte så och vid det här laget har jag redan insett att jag inte hinner ta mina provet i dag sen ringer jag maken och sa att det får vänta tills han kom hem.Sen i väg med B till dagis för sen vidare till tåget och sen mötte jag upp min lille syster E och vi åker till centrum och vi handlade min makes presenter och vi åt en god sallad innan det var dax att åka vidare mot sjukhuset och kommer dit och jag beklagade mig lite för henne om frikortet och hon var en ängel för hon fixade det iallafall så jag behövde bara betala 80 kr så jag var såå glad och min make ringde och sa att han hade åkt hem och fixat proppskåpet och sen åkt tillbaka till jobbet sen var jag på ultraljudet och jag trodde det skulle gå fort men de höll på i nästan en timme men jag fick bra nyheter iallafall, jag hade ett friskt hjärta sen var det bara åka hem handla det sista skynda mig hämta B hem laga fylld fläskfilé med Mozzarella, rödvinssås och bea med sallad och samtidigt förklara för barnen hur man bakar muffins, som blev jättegoda, sen gjorde jag och J hemmagjord glass såå gott och maken blev riktigt glad och nöjd med allt så det var bra nu ligger jag på soffan medans jag har disk över hela diskbänken men det får vänta till i morgon för nu e jag helt slut.

Av mammas-lilja - 26 januari 2011 20:52

Idag blev jag less på vänta på en tid till magnetröngten så jag ringde till avd jag låg på och de tyckte att jag skulle ringa dit själv och fråga så det gjorde jag och nu bokade hon en tid till mig, så den 4:e ska jag dit, samma dag som vi ska åka x-ning. Först tänkte jag att det vill jag inte men sen tänkte jag att jag får ändå inte veta något förrän jag träffar min dr så det är ju inte den dagen.

Av mammas-lilja - 26 januari 2011 20:40

När jag och B var på väg hem från dagis så var himlen så vacker, så skönt nu när det blir ljusare nu på eftermiddagarna och man blir så glad när himlen är så fin. Sen kom min underbara make hem med blommor till mig, jag blev såå lycklig och visst var de vackra?

 
Av mammas-lilja - 26 januari 2011 13:02

Min Iphone gick sönder igår, hur ska jag överleva?? Var min första tanke, jag har blivit en slav under min telefon, men jag åkte i morse till butiken och han visade mig hur man fixade min mobil är sååå lycklig. Och jag passade på köpa lite böcker, Viveca sten, serien, så jag kan läsa, de gick på tv men jag missade de som tur var:) Mina killar har dator stopp i en vecka och nu är de hemma och sjuka och deras tjat om dator håller på driva mig till vansinne. Och i dag kom mina gardiner ska ta mig ork till att byta de i kväll tänkte jag.

Av mammas-lilja - 25 januari 2011 00:08

Idag har det varit en jobbig dag, har haft ondare än innan och ett par dagar nu har jag även känt att jag håller på svimmar, huvudet snurrar till och från även när jag sitter eller ligger ner, skit jobbigt och jag har inte fått någon tid till magnetröntgen än heller så i morgon måste jag ringa och fråga vart den håller hus och sen är det fax att lämna lite blodprover men det lär jag göra på ons tror jag, för tors och fre är uppbokade. Usch och blä för allt idag....

Av mammas-lilja - 24 januari 2011 13:35

jag köpt nya vardagrumsgardiner. På ons kommer de:) tills dess får jul gardinerna sitta.

Av mammas-lilja - 23 januari 2011 20:35

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards