Alla inlägg den 15 april 2011

Av mammas-lilja - 15 april 2011 23:23

Dag 18 - Favoritmat- jag har inte en rätt som är favorit utan det beror på vad jag är sugen på. Men Kina mat är gott( fast det var godare innan operationen) en fin köttbit på grillen, MIN potatisgratäng, smörgåstårta, skaldjurs pastasallad, kyckling tacos, det finns massa god mat så det är suget som styr vad som är min favorit just för stunden;)

Av mammas-lilja - 15 april 2011 22:05

Sol sol sol den e så underbar;) idag var det den sista dagen för cortison injektionerna och det tackar mina kärl för;) min lillebror T följde med till sjukan och det var mysigt att få umgås med han, det är inte ofta som bara han och jag umgås, det skiljer 16 mån mellan oss och när vi växte upp var vi väldigt tajta, lekte alltid med varandra och tog hand om varandra. Vi flyttade väldigt mycket i vår uppväxt och det gjorde oss ännu tajtare,  ända fram tills vi var i de övre tonåren då gled vi ifrån varandra. Jag fick barn och han festa;) men i dag var hans tjej S och deras 4 mån son B här och jag fick gosa och det var såå mysigt. Och vi grillade fläskkarre och serverade med klyftpotatis, sallad, bea, bröd och vitlöks smör, det må jag säga själv att det var riktigt gott och det hoppas jag att de tyckte också.Men för att gå tillbaka till sjukan så träffade jag dr också och nu ska jag äta cortison tabl i nedtrappningsfas innan detta är färdigt hoppas det fungerar denna gång bara, och så nu har de bytt smärtlindring mot ett annan morfin preparat men ett långtidsverkande istället  för morfin tabl var 4:e timme, han var också orolig över den höga dosen smärtlindring och oroad över min huvudvärk, att det kanske inte är huvudvärk utan att det är kroppens sätt att säga att den vill ha mer morfin och den tanken har slagit mig me och det är inte roligt och jag vet att det är beroende framkallande men vad ska jag göra när inget annat fungerar, men dr sa om detta inte blir bättre så måste jag läggas in för att justera medicinerna. Nu är nästa läkartid i slutet av april och i början av maj har jag fått en tid till gyn sen ska jag få en remiss till kirurgen. Hoppas bara det hinns me innan sommarsemestrarna så jag får bli frisk innan detta år är slut.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards