Alla inlägg den 17 april 2011

Av mammas-lilja - 17 april 2011 20:58

Ibland är jag dum mot mig själv, jag har ont, värktabl fungerar inte och jag vet att om jag ringer till mott i morgon så kommer jag bli inlagd och det vill jag inte, inte denna vecka, eller nästa för den delen heller. Så om jag blir inlagd så fixar de smärtlindringen åt mig men att ligga där och stirra i taket vet jag inte om jag har någon lust med, jag tycker man ska vara ordentligt sjuk om man ska ligga inne och jag är där mittemellan. Jag kan fortfarande välja och jag väljer mina barn och mitt hus före sjukhus, önskar ibland att jag inte vore så dum mot mig själv eller att kroppen sa ifrån på skarpen( fast det kanske den redan gjort fast jag inte bara lyssnar på den) Min medicinering är två depå tabletter per dygn, två morfin tabl vid behov och 8 Alvedon per dygn. Jag tar min första depå tabl 6:30 på morgonen, två till tre timmar efter jag tar min depåtablett så är jag hyfsad smärtlindrad, visst jag har ont över baken och springer på toan så där mycket sen kommer den jobbiga delen, eftersom jag får ta två extra morfin tabl per dygn så är det 6 timmar efter jag har tagit depåtabletten så i tre timmar ökar smärtan stegvis och jag får springa mer och mer på toan, ju mer jag går på toan ju mer retar jag tarmen ju mer blöder jag och ju mer får jag ont och när jag tar extra tabl har jag oftast så ont att den hjälper inte. Usch vad jag e less på den här skiten bara.... Vill inte mer nu, livet suger hårt idag:(

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards