Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 23:05

Igår kväll hade jag jätte ont, och börjat blöda, inte så konstig kanske eftersom ju mer jag rör på mig ju ondare och ju mer blöder jag, men jag har rört mig, för ssk på smärtmott, sa att jag måste börja röra på mig mer och gå till en sjukgymnast också så jag inte blir mer sjuk av att mina muskler förtinas, men ju mer jag rör på mig ju mer ont får jag. Ändå har jag inte lyft för det har V gjort åt mig.Men i morse var jag sjukt trött och ont hade jag, men det var min tur att kliva upp, men jag somnade direkt i soffan, vaknade 10:30, var tvungen att hämta bilstolen i Vs bil för vi skulle åka och fira I som i dag fyller 13 ÅR!!!! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Men jag hade riktigt ont i magen men vid 17-18 tiden så mådde jag bättre och då tog vi en tur dit och lämnad ett av paketen, och vi blev bjudna på smörgåstårta, det händer inte varje dag:-) 

Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 22:07

I går så åkte maken, jag, J och B tillsammans med V, L och N till farmor och farfar, medans vi gick ner till djuren så stannade maken kvar och snackade med farfar. Först skulle vi titta på kossorna och på vägen dit så stod J och gjorde rent sin cross och gissa om N blev glad!!!

Sedan så var kossorna ute i hagen och de kom inte när farmor ropade, men vi såg de, sen gick vi till hästarna, så fick barnen rida på ponnyn och ge äpple till hästarn, de tyckte de var roligt. Sen så skulle de klappa hundarna, farmor har en newfoundland, en stor svart hund, ser ut som en ponny, sen har hon en schäfer, och hon älskar barn, och den tredje är en berner sennen, den är ganska vild eftersom den är en valp.

Sen så klappade vi de och tog en kiss paus innan vi fortsatte vårt äventyr till Coop och handlade lite bara, sen tog vi en fika på café utanför medans barnen lekte i lekställningen.

När vi gick så sa L till mig: kan inte vi äta hos er hela månaden? Jag svarade: nä vi kan väl turas om? Och då säger V: vill ni äta middag hos oss? Ööööö va? Efter ens sek el två så varför inte? Så då ringde jag maken som var på väg att åka och träna för att informera att vi inte skulle äta middag hemma utan hos V:-) och så sagt gjort!! Jättetrevligt dag och en super trevligt slut på lördagen hemma hos V.

 
Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 21:36

 
Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 16:15

I fredags kom mina bröder över med mitt ny gamla köksbord. Ett bord med 6 stolar, det blev så fint i mitt kök. Sen på kvällen hade vi middagsgäster, V med 2 av sina barn, N och L, och vi åt tacos och hade jättetrevligt. Under middagen pratade vi om hästar, kossor och motorcyklar, då frågade jag min svärmor om vi fick komma över och titta på djuren, så vi bestämde att ta barnen på lördag eftermiddagen och åka till mina svärföräldrar.   B och N är så söta tillsammans och de busade så mycket att B sen somnade i fåtöljen, medan de större barnen varvade Harry Potter, tv i vardagsrummet, och spela data. när de gick hem så blev jag helt slut så jag och maken somna 19:50-20:10 medan för första gången som min barn fick vara vaken till 22. Och 21:45 vaknade jag och gick på toa då hörde jag hur L sa till J: Jag släcker i hallen nu när jag lägger mig, toa ska vara tänd, du får stänga av datorn, och släcka i vardagsrummet, köket och ditt rum. Och J sa till L: Det ska vara tänt i köket men jag fixar det så gå och lägg dig. L: men jag kan inte somna om jag inte får säga som vanligt!! J:ok. L: God natt och sov gott. J:God natt och sov gott. L:ja jag ska försöka. De e så himla söta så jag stockar!!!Och vid 22 låg de båda. Så stolt jag är!!!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards