Alla inlägg den 11 juli 2012

Av mammas-lilja - 11 juli 2012 22:00

Nere på röntgen så blev jag väl bemött och när jag sa att jag var livrädd så var det en sjuksköterske studerande tjej som jobbade extra, och jag frågade om hon kunde stå vid mig under tiden och visst kunde hon det. Så snällt så kom dr och berättade hur det hela gick till, att det sker i tre steg och att man lokalbedövar men smärtan från njuren kommer vara kvar, så ssk tvättar och steril klär mig och den snälla tjejen kom och ställde sig vid mig, det fixade och trixade så jag låg bra så de kunde starta. Smärta smärta och ännu mer smärta och hon  hon höll mig i handen, jag grinade och skrek under hela processen. Jag åkte ner vid ca 18:20 och kom upp ca 20:50.

Av mammas-lilja - 11 juli 2012 19:00

Då var det Dax att åk ner till röntgen men först måste de ta ett prov. På akuten så stack de mig 5 gånger innan de lyckades sätta en infart och uppe på avd så skulle de ta ett blodprov innan jag skulle ner till röntgen, de stack mig 3 gånger och det kom Inge blod, detta prover var jätte viktigt, tillslut en 4:e gång fick de dra ut blod ut från infarten sen kunde jag åka ner, det är sjukt läskigt och jag är livrädd.

Av mammas-lilja - 11 juli 2012 16:30

Fick inte åka hem... Kommit upp till avd. Ligger på urologen, jag och alla gubbar :-( tur att jag fick ett singel rum med sjuk bra utsikt. Synd att jag har så ont att jag inte kan stå. Överläkaren och underläkaren kom in och berättade att jag ska åka ner till röntgen och få in en kateter in i njuren, som ska tömma den på gammal urin som samlats där. Är rätt skräckslagen för det.

Av mammas-lilja - 11 juli 2012 13:00

Sitter på akuten och höll tummarna  att jag får åka hem, de misstänker att jag har en riktigt ful uvi som dr misstänker att den har gått upp i njurarna och än vet jag inte om jag får åka hem. 

Av mammas-lilja - 11 juli 2012 11:18

På väg in till akuten....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards