Alla inlägg den 1 maj 2011

Av mammas-lilja - 1 maj 2011 23:19

Jag läste min systers blogg precis och det ångrar jag nu, önskar att jag väntat till i morgon, blev påmind om vår kusin. Idag är det tre år sen hon gick bort och hon var alldeles för ung, hon var bara 17 år. Och de året var jag gravid med B och mina hormoner for upp och ner, jag grät för allt, kunde inte titta på tv, läsa tidningar och prata med människor. Så i två veckor efter min mamma berättade att hon hade dött grinade jag konstant, dygnet runt. Och begravningen var den jobbigast jag varit på. Och jag hoppas för allt i världen att jag slipper det, att ens barn dör före sina föräldrar är onaturlig. Och det kom som en chock för oss, hon var inte sjuk eller nått. Nu gråter jag igen...

Av mammas-lilja - 1 maj 2011 22:52

Min Söndag har bestått av: vakna 09:30, tog en promis med L och sen grilla korv till lunch, sova med B vakna halv 4, jaga killarna till sin träning sen en promis till Ica sen smärta i magen sen grilla fläskfilé till middag sen bara slappa, nattat barn och nu vill jag sova men SMÄRTA så blir nog inte så;( i morgon ska jag inte göra nått på hela dagen.

Av mammas-lilja - 1 maj 2011 22:46

I går på Valborg firade jag och maken 14 år. Vaknade halv 8 och smått panik, massa som ska hinnas göra innan gästerna skulle komma, min syster Janne och hennes tre barn, min lille bror, S och lilla B, min store bror K och hans flickvän K skulle komma och grilla, jag skulle ordna potatisgratäng, tzatzikin, bea, och efterrätt (baka gjorde jag i går;)) och hinna ut på en promenad och förbi Ica och inskaffa allt jag glömde handla i går. Och när bror K kom var det bara efterrätten kvar, sen så när hela skaran var samlad så grillad vi kycklingspätt och till de hade vi potatisgratäng, sallad och massa olika såser, bröd med vitlöks smör och vi åt så man hade ont i magen efteråt sen så åt vi jordgubbsmouse med youghurt och rån och det var så där (ätit godare) och snoddas sen gick vi till brasan sen hem och plocka fram lördagsmys och på kvällen fick jag ONT och då mena jag riktigt ont så det var tråkig att avsluta en underbar dag så. Men det var nog den bästa Valborg på många år, så himla trevligt. 

Av mammas-lilja - 1 maj 2011 16:24

I fredags så åkte jag och J till köpcentrum med E och vi gick i butiker och jag hittade två ljusluktor som jag föll för;) sen åkte E hem och vi gick på mc och jag köpte glass medans J köpte hamburgare sen gick vi ner till I skola för att möta henne och då kom Janne så gick vi upp till centrum och glodde lite i butiker sen noppade jag och I våra ögonbryn på en salong och jag tyckte inte det gjorde ont och det är vardagslyx och inte var det så farligt dyrt heller så det ska jag fortsätta med, sen gick vi hem till Janne och fikade medan jag och J väntade på maken som skulle plocka upp oss efter jobbet. Och när han kom fick J för sig att han skulle sova där så han stanna så vi for hem, hämta B och sen fick jag något ryck, lagade mat sen städade jag både dammsög och skurade golvet och halv tio fick jag för mig att jag och L skulle ut och gå sen kom vi hem kvart över tio och då blev jag sugen på snoddas så satte jag fart och bakade sen vid tolv tror jag att jag kom i säng;) en hektisk dag.. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards