Alla inlägg den 28 maj 2011

Av mammas-lilja - 28 maj 2011 23:12

Nu e den klar;)

 
Av mammas-lilja - 28 maj 2011 21:10

Min dag... Efter vi hade varit i minneslunden så åkte vi hem och hämtade resten av familjen sen gick vi på marknaden sen åkte baren lite karusell och vi handlade sen hem och laga lite mat innan J och barnen kom, sen grillade vi kyckling och åt massa god mat (så min underbara bror blev såå mätt, som det ska vara) sen ännu mer äta, jordgubbar och grädde, kakor, rulltårta, för mycket gott blev det;) och nu ska min son och jag baka smörgåstårta ( ja Annika jag vet att man inte bakar smörgåstårta ;) ) Och under omständigheterna har jag haft en underbar kväll, det ska ni veta min underbara vän och min kära bror och hans urgulliga flickvän K, jag är glad att jag har er.

Av mammas-lilja - 28 maj 2011 20:51

I dag kl 15 begravdes min mormor i Finland, och det gör ont i mitt hjärta att jag och min bror inte var där, först kan jag inte förstå hur man kan lägga en begravning på en lördag?? För min del innebar det att det inte fanns någon båtresa hem på söndag för båten var full och siljas båt var på charter:( sen när de släppte en hytt skulle resan gå på över 6000 för det och hem och 3000 kr för för mycket för min budget tråkigt nog:( och flyg och hyra bil blev också för dyrt, så jag tycker att det var väldigt dåligt, även om hennes barn inte tänkte gå, så kunde de för min mamma visste att jag och min bror ville gå, sagt att de skulle lagt begravning på en vardag, för att tänka på någon annan än sig själv. Det är min åsikt!! Men min bror K och hans flickvän K och jag åkte upp till kyrkan och minneslunden med blommor och ljus och vi kramades och jag grät och vi tänkte på vår mormor, men ont gjorde det, även om jag visste att jag gjorde allt för att komma till Finland, så gjorde det jävligt ont.

Av mammas-lilja - 28 maj 2011 20:50

Idag vill jag hylla en av mina bästa vänner, Annika, även om vi inte känt varandra så länge, ett år i sep så har du blivit en av mina bästa vänner, dig kan jag ringa när som, glad eller ledsen, tokig eller smått förvirrad och du vet precis vad du ska säga för att få mig på rätt spår, första gången vi träffades så sa det bara klick, och det kändes som jag har känt dig hela mitt liv, vill bara säga dig att du betyder oerhört mycket för mig och jag är så glad att du orkar lyssna på allt svammel som jag tjattrar;) I love you, babe 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards