Alla inlägg under juli 2011

Av mammas-lilja - 17 juli 2011 00:33

Jag hann påbörja maten innan jag kom på att jag skulle fota:-)

 
Av mammas-lilja - 16 juli 2011 00:20

Idag har jag varit helt däckad, på alla sätt och vis, den nya medicinen la sig som ett tryck över magen och bröstet, och jag kunde/orka inte göra nått. Så den måste jag sluta me, och den hade ändå inte den effekten som vi hade hoppas på, den skulle sluta krampa i stumpen men det gjorde den inte:( så dagen har gått ut på att ligga ner, först i js soffa, sen i min säng sen i vardagsrummet sen fick jag för mig för en lite promis till Ica sen js soffa igen och sova en stund sen till min säng igen sen js soffa och tillbaka i sängen sen lovade jag j pizza så en promis till Ica och sen vardagsrummet resten av kvällen och nu sängen:) usch det är sånna här dagar som suger, när man fan inte ens kan ta sig upp och sätta sig ute en liten stund utan att jag behöver lägga mig ner så fort jag har gått en liten stund annars känns det som jag ska dö:(

Av mammas-lilja - 15 juli 2011 00:09

I dag har jag pratat med min dr, om behandlingen som heter Leukocu aferes, men inte nu utan i slutet av agu eller i början av sep, ska JAG SKA FÅ GÖRA DEN, jippie!!!!! Och så fick jag lite nya piller utskrivna, lite nya som jag ska testa. Men nu går ögonen i kors får fortsätta i morgon, god natt

Av mammas-lilja - 14 juli 2011 00:49

Jag e så ledsen, detta är fruktansvärt... Så ont som jag har haft dessa dagar är sanslös och jag ligger och gråter på nätterna och kan inte sova, det känns inte som smärtlindringen funkar så bra längre. Och det är min makes första sem vecka, det det så det ska vara?? Ska vi inte kunna göra något för att jag inte orkar? Ska vi inte kunna åka och bada på de soliga dagarna? Utan att jag svimmar för min smärtlindring och solen går inte ihop, och ligga på stranden är inte ett alternativ för mig heller då jag behöver ha tillgång av en toa ofta och att det är hårt att sitta på då jag är väldigt öm över baken. Jag kallar då inte detta semester, och jag är så ledsen min kära make och mina underbara ungar att jag förstör er sem, jag hatar verkligen detta!!!!

Av mammas-lilja - 14 juli 2011 00:46

Och i morse så sa maken att han ville åka och säga hej till sin polare som var hemma utan sin familj så då kände jag att jag inte stod ut med barnets tjat( för ena sonen är hos farmor och B är ju nöjd med att plaska i sin pool på baksidan) utan något måste hittas på idag så jag slog en signal till Janne och frågade vad hon skulle hitta på, och hon hade hela dagen planerad som hon fick boka om för jag sa att jag kommer med barnen idag:) och vi åt korv med bröd ute i parken och sen fikade vi lite också (ja idag blev det socker intag, jag tror jag hänger det i granen tills jag blir frisk för jag orkar inte just nu, för mitt humör blir inte roligt och det är allmän plågsamt att sluta med socker) sen kom maken och hämtade oss när han hade fikat färdigt:) och sonen vi hade hämtat hos farmor skulle absolut tillbaka dit så sen hem och fixa middag, grillad kyckling med ekologiskt ris med gurkmeja och tzatziki, sååå gott!!!!! Sen tog jag så de andra två och grannens två och gick och tog ett kvällsdopp och B vill bada så länge men tillslut tvingade jag upp henne och de andra tre, när hon var blå om läpparna. Sen hem och duscha barnen och natta de, nu ligger jag i min säng och avlider av smärta:( i morgon blir det bara ryggläge för mig;) på soffan med en bra bok eller barnprogram kanske;)

Av mammas-lilja - 13 juli 2011 18:03

Igår hade jag så fruktansvärt ont, natten till går somnade jag vid 5 på morgonen och maken lät mig sova till halv 11 för då var det dax att gå upp och dammsuga och skura toan:( att städa är såå tråkigt. Och när man har så ont att man bara vill lägga sig ner och dö är det ännu mer tråkigt, jag sket i tvätten sen kom j och hennes två barn och vi grillade och åt så god mat och efterrätt så jag var så mätt att jag knappt orkade röra mig, det var så trevligt att sitta och snacka skit och bara glömma för en kväll att man e sjuk, fast varje gång smärtan gjorde sig påmind blev jag ledsen:( sen vid halv 9 på kvällen så åkte de och då kastade vi barnen i säng och jag la mig raklång i soffan och avled av smärta, men det var så värt det!!!!

Av mammas-lilja - 11 juli 2011 23:42

Det är nu det straffar sig att jag inte har vilat under dagen, SMÄRTA och många många toa besök, har nu suttit här i över en timme:( vill gå och lägga mig och få sova men har så ont att smärtlindringen inte ens biter:( i morgon ska jag ligga raklång på soffan, eller inte, för vi ska få gäster så jag måste vika mitt berg av tvätt, samt dammsuga köket, torka av golvet där och skura toan, sen duscha och sen fixa med maten och då är nog kl så mycket att gästerna kommer, men det är så värt det för J är så glad och sjukt rolig att man slutar aldrig skratta i hennes närhet och det är just vad jag behöver just nu.

Av mammas-lilja - 11 juli 2011 17:15

I morse när jag vakna, var det ingen som hade vaknat då var kl 8 sen vaknade de på löpande band, J sen B. Ordnad frukost var så hungrig och när frukosten och pillerna var intagna så kändes det ganska bra, men ju längre dagen har gått ju sämre blir det bara:( fast får nästa skylla mig själv, då jag inte har vilat idag. Så har jag en dotter som inte vill lämna min sida, hon är så mammig och hon har slutat att sova middag vilket betyder att jag inte kam sova heller, för att vara med pappa är inte acceptabelt just nu. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards