Alla inlägg under oktober 2011

Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 21:36

 
Av mammas-lilja - 23 oktober 2011 16:15

I fredags kom mina bröder över med mitt ny gamla köksbord. Ett bord med 6 stolar, det blev så fint i mitt kök. Sen på kvällen hade vi middagsgäster, V med 2 av sina barn, N och L, och vi åt tacos och hade jättetrevligt. Under middagen pratade vi om hästar, kossor och motorcyklar, då frågade jag min svärmor om vi fick komma över och titta på djuren, så vi bestämde att ta barnen på lördag eftermiddagen och åka till mina svärföräldrar.   B och N är så söta tillsammans och de busade så mycket att B sen somnade i fåtöljen, medan de större barnen varvade Harry Potter, tv i vardagsrummet, och spela data. när de gick hem så blev jag helt slut så jag och maken somna 19:50-20:10 medan för första gången som min barn fick vara vaken till 22. Och 21:45 vaknade jag och gick på toa då hörde jag hur L sa till J: Jag släcker i hallen nu när jag lägger mig, toa ska vara tänd, du får stänga av datorn, och släcka i vardagsrummet, köket och ditt rum. Och J sa till L: Det ska vara tänt i köket men jag fixar det så gå och lägg dig. L: men jag kan inte somna om jag inte får säga som vanligt!! J:ok. L: God natt och sov gott. J:God natt och sov gott. L:ja jag ska försöka. De e så himla söta så jag stockar!!!Och vid 22 låg de båda. Så stolt jag är!!!!

Av mammas-lilja - 22 oktober 2011 10:12

Jag har blivit utvald att buzza om DIGSTER... Det är en sida som hjälper dig hitta färdiga spelalistor som de tror du gillar men jag tyckte att sidan var svår att hitta på men iden är jättebra för de som jag som aldrig lyssnar på radio och de som inte är speciellt kunnig på musik och då får man fylla i info på deras sida och så hjälper de dig hitta en spelalists som du sen kan lyssna på på spotyfi (osäker på stavingen) jag kan ge er ett ord så kan ni testa sidan GRATIS!!!

Av mammas-lilja - 19 oktober 2011 23:27

Idag har jag träffat en tjej i kommun huset som tog ett delbeslut om jag ska få färdtjänst eller inte. Och hon tyckte att jag skulle absolut ha det och fort.

Hon skulle renskriva ärendet och sen skicka det vidare (glömde fråga vart och vem som tar sista beslutet ) men hon tyckte jag skulle få och hon uttryckte sig så här: om de inte beviljar dig så får de med mig och göra!!! Och så frågade jag hur lång tid det skulle ta? 12 dagar men hon skulle säga att jag behöver så fort de bara kan!! Så det kände skönt.

Så 70kr för varje 3 mil så för mig till sjukhuset kostar det 140 dit och 140 hem. Och det finns ett högkostnadsskydd så taket är vad ett SL kort kostar, 790kr i månaden och man får faktura till månaden efter.

 

Jag skulle öka dosen movicol till 2 påsar, tyckte dr, så i morse gjorde jag det men aldrig mer!!!! Ännu mer smärta i magen i dag, och allt bara rinner rakt i genom.

 

Tänk att i helgen blir min systerdotter hela 13 ÅR!!!!!! Och hon är en sådan underbar tjej och väldigt duktig och skötsam ( hoppas för mamma att det fortsätter ) och att denna lila spinkiga tjej som älskade Pippi när hon var liten har blivit en vacker tjej, en tonåring och är inte längre ett barn. Herre min skapare våra små troll ungar är inte små längre.

Av mammas-lilja - 19 oktober 2011 17:47

 
Av mammas-lilja - 19 oktober 2011 12:53

Mössan och munkjackan är min bröllopspresent från min make!!! Älskar de så mycket!!!!

Av mammas-lilja - 18 oktober 2011 23:00

Jag har fått ont att jag inte kan sov:-( hoppas bara jag får någon sömn i min sköna säng;...

Av mammas-lilja - 18 oktober 2011 21:56

Jag var på smärtmottagningen och det var ett bra besök tyckte jag, fick träffa en ssk som tog lite historia för att kunna göra en journal, så jag fick berätta lite om mitt liv, som vilka som finns runt om som hjälper oss och hur vi fixar vardagen och såna saker. Men hon tyckte inte jag var redo mentalt och även att jag inte vet hur detta kommer slut, tex om de kommer operera och om smärtan är kvar efter operationen och såna saker, för att komma dit på behandling, men jag ska träffa en av deras läkare angående min medicinering.

  

Nu e 4:e behandlingen över!! Jag fick inte nått samtal från min dr mellan 11-12, men han kom in till mig på mott istället och så sa han att tröttheten berodde till 99% av metadonet. Och då undrade jag varför jag reagerade på metadonet men inte morfin, och då sa han att om man inte blir smärtlindrand av preparatet så får man oftast inte biverkningar heller. Sen så frågade jag hur det blir efter nästa vecka, så sa han att jag ska fortsätta tre gånger till efter nästa gång.

Sen vilket underbart väder det var ute när behandlingen var klar NOT!!!

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards