Alla inlägg under oktober 2011

Av mammas-lilja - 18 oktober 2011 10:08

Halv 7 i går morse så kom sonen inrusande i sovrummet och trodde att vi hade försovit oss, men kl 5 var jag uppe och tog min medicin och kom på att jag glömt ställa om L väckarklocka, för på kvällen fick jag magsmärtor som inte gav med sig var vaken fram till 03, och då kände jag att jag inte orkade åka till logopeden, hade ont hela dagen igår:-( så dagen bestod av att ligga på soffan .Nu är jag på väg in till sjukhuset, först smärtmottagningen sen behandlingen, och under tiden jag är på smärtmottagningen så ska även min dr ringa mig, råkade dubbelboka men det får gå.

Av mammas-lilja - 17 oktober 2011 00:11

I går morse var V och N här på en fika. De är så himla söta ihop!! B blev sur för N fick den festisen hon ville ha och hon vill promt inte ha någon annan än den, så då sa jag då får du vara utan då ger han sin festis till henne och tar hennes, och hon blir så glad!!! Snacka om gentelman redan inte ens tre år fyllda!!!!Sen så såg jag och maken den nya Huss filmen i serien, som är ute nu, och den är den bästa av de på länge!!Och resterande av lördagen så sov jag el så låg jag i sängen el soffan, Sen var lördagen över!!Och idag har jag sett Nalle Puh och heffaklumpen typ 8 gånger. Men det är roligt att hon vill se filmer och inte bara sina pogram på Disney Channel. Nästa vecka har de fotografering på dagis så idag klippte B, hon blir så lik en docka när hon klipper sig min lilla sötnos!! och under tiden jag och B höll på hos frissan passade maken och killarna på att spela lite game for real, de har öppnat ett nytt ställe vid Coop extra, som de numera heter;-) men åter till lasergame som det då är, maken och killarna spelade 15 min och jag och B kom in under deras spel och man hörde hur killarna skrattade så de kiknade inte så konstigt att maken vann då han kunde höra vart de gömde sig;-) sen gick jag och B till lekställningen utanför Coop tills de var klara sen rullade vi hemåt med tre svettiga men nöjda barn!!!! Sen sov jag och Bella middag vid 16 tiden, tror hon vaknade 16:30 till och med. Nu på kvällen såg vi lilo och stitch och hon och killarna såg hela filmen men jag började gråta mitt i den så då gick upp. Denna vecka som kommer vet jag inte om jag kommer att klara:-( 

Av mammas-lilja - 14 oktober 2011 22:40

 
Av mammas-lilja - 14 oktober 2011 22:34

Middagen blev en succé!!! Förrätten är min favorit och är så gott med honungsmelon, har ni aldrig ätit det måste ni pröva!! Och kalvsteken var så god och rosa och grann inuti, det var så gott bara. Nästan att jag längtar till i morgon så jag får äta resterna, hahaha

Och jag fick min vintermössa som jag önskar mig och en munkjacka från puma skit snygg men en storlek för liten så i morgon ska jag ta en bild på mig, är super nöjd!!!

 

Och min make fick en stickad tröja från JC, kallingar från Björn Borg och en parfym Armani       Code ( jag köpte den till sonen i födelsedags present på kicks och maken använde den väldigt ofta så sonen blev sur så jag köpte den på nätet och gav 200 kr mindre för den nu)

Idag har jag inte haft så farligt ont, lite till och från under tiden jag handlade med svärmor, sen när jag och L kom ut från Ica mötte vi V, och vi pratade en stund och just som vi gick hemåt, tänkte jag att jag inte haft så farligt ont idag!! Och varför tänker man så?? Jo för 100m senare körde någon in en kniv rakt in i buken på mig:-( sen har jag haft ont men jag har ignorerat smärtan, efter middagen tog jag ett varmt bad för se om det hjälpt men inte mycket, när jag åkte hem från sjukan så sa dr att jag själv kunde öka och sänka dos men nu vet jag inte om jag vågar utan att ringa mott och fråga, för jag funderar bara höja dosen mitt på dagen för det är mellan 15:30-19:30 som det är som jobbigaste här hemma, får se vad jag gör i morgon och hur jag känner

Så i morgon ska jag och B ta en fika med V och N på morgonen sen ska vi åka byta munkjacka och kolla på ett par stövlar och sen hem och slappa, så skönt!!!Vad ska ni hitta på att göra i morgon??

Av mammas-lilja - 14 oktober 2011 14:36

Jag har haft en trevlig förmiddag med min svärmor, vi har varit och helg shoppat.


Jag ska bjuda min underbara make på bollar (gjorda av philadelphia, soltorkade tomater, basilika som blandas till en röra och lägger en klick i parmaskinka och gör en boll.) med honungsmelon till förrätt sen kalvstek med potattisgratäng och bea till varmrätt.

så nu ska jag förbereda maten innan det är dax att hämta B.

Av mammas-lilja - 14 oktober 2011 08:57

I natt blev jag väckt av J som hade drömt marddrömmar om nått dataspel och jag visst får skylla mig själv eftersom det är jag och min make som låter killarna spela såna spel, så han ville ligga i min säng så då flyttade jag mig till hans säng för det går inte ligga tre i sängen få har jag så ont när jag vaknar, men det är så typiskt när B äntligen sover en hel natt är det någon annan som vaknar och väcker mig, kanske därför också man e så trött.


Men nu har jag varit och lämnat mitt blod, så nästa behandlingstillfälle får jag reda på svaret.


Nu står plocka lite hemma och plocka en disk, för i tis firade jag och min make 9 ÅRS BRÖLLOPSDAG!!!!!!!!!!!och eftersom min make och hans vän var och såg Red hot chili peppers på globen så valde vi att flytta firandet till i dag. Så vi ska äta lite gott och bara mysa!!!!

Av mammas-lilja - 13 oktober 2011 15:31

Nu har jag tagit en powernap på sjukan under behandlingen, den gick bra. Men jag frågade vad mitt hb låg sist de tog proverna, första behandlingstillfälle, och då låg det på 110 så jag fick en remiss med mig för att gå lämna prover i morgon så om jag skulle få järn injektioner så kan jag få det nästa behandlingstillfälle. 

Av mammas-lilja - 13 oktober 2011 11:33

Så då var jag på väg till sjukan för behandlingen och jag vill bara lägga mig ner och gråta. Usch vad jag e trött och börjar smått bli deprimerad och vill inte och orkar inget alls. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards