Alla inlägg under juni 2011

Av mammas-lilja - 25 juni 2011 01:14

Hur många april barn blir gjorda i natt tro?? De barnen föds runt 10 april ;) grattis till er för nuvarande ovetande föräldrar;). För att byta ämne så tältar min son L, hans kusin J, och grannbarnen, H och P ännu har de inte kommit in, men de har vaknat så än får jag inte sova:( denna veckan lider jag av sömn brist:( och min kropp börjar säga i från har riktigt ont nu:( är sååå less...

Av mammas-lilja - 25 juni 2011 01:11

Ny art att se i helgen: FYLL-KAJA (alkoholus skadus) Nattfågel tillhörande snaps-släktet. Kännetecknas av den röda näbben, samt den vingliga gången. Uppträder flockvis, oftast med finkel-göken och nubbsveparen. Häckar över helalandet,men företrädesvis på platser där alkohol förekommer. Flera exemplar har också påträffatts vintertid på grand canaria och mallorca. Födan består endast av flytande ämne, DOCK EJ VATTEN. Markerar sin närvaro genom att ogeneratspy ochurinera på allt som kommer i dess väg, t.o.m inom andra arters rivir. Karaktäristiskt läte: klunk-rap-klunk-rap, som tillsammans med skrik och skrän ständigt hörs från flocken. Parningen: nyårsafton, sista april, och midsommarärtidpunkter då man kan iaktta fyll- kajans ohämmade pippande bakom varje buske. Risken för utrotning beräknas som totalt utesluten. Glad midsommar! :) 

Av mammas-lilja - 23 juni 2011 00:01

Ungefär hälften det var vad jag fick i mig av denna mat.

 
Av mammas-lilja - 22 juni 2011 23:58

Men där slutade inte kvällen för oss, utan hem och hämta B från dagis och sen ner till tåget och möta Jannes dotter S, som åkte hit alldeles ensam för första gången, hon var så duktig!!! Sen hem och fixa middag till B och natta henne, hon fick Bamse filmer idag, hon e helt såld på Bamse, så hon satt helt stilla framför tv medans jag fixade maten åt henne;) när hon sov så ut i köket igen och laga tacos till oss bättre än massa onyttigheter till Harry Potter fast det blev lite sånt ändå;) men jag höll på avlida av trötthet under filmen och jag vet att jag kommer ha väldigt väldigt ont i natt och i morgon:( och jag ska åka och handla inför midsommar.

Av mammas-lilja - 22 juni 2011 23:47

 
Av mammas-lilja - 22 juni 2011 23:47

 
Av mammas-lilja - 22 juni 2011 23:46

 
Av mammas-lilja - 22 juni 2011 23:42

Idag har jag blivit bjuden på grillfest på min förra arb. plats, och j ville följa me, jag sluta inte utan jag blev ju sjuk så jag kunde inte fortsätta önskar jag kunde bli frisk så jag kunde börja jobba x-tra där igen, jag saknar er ska ni veta, ni är ett härligt gäng!!! Men idag så hade de grill fest med massa god mat, man skulle bara ta med sig det man ville grilla. Det fanns så mycket god mat, massa röror, sallader, det gudomliga riset ( som jag missa att fota, så klantigt) och efterrätterna... Den daimtårtan.. Jag dog och hamna i himlen sååå god var den!!!! ( och jag missa att fota det me:( ) men J hälsar till gamlingen;) hahaha 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards