Alla inlägg under april 2011

Av mammas-lilja - 7 april 2011 21:58

En vanlig dag hos mig( nu när jag är sjuk annars ser den lite annorlunda ut).                              Väckarklocka ringer 06:45 och jag kliver upp och tar mina värktabl och toabesök sen lägger jag mig igen sen kommer min son kommer in 07:00 och säger att det är dax att kliva upp och göra frukost. Så 07:15 kliver jag upp och toabesök sen och gör frukost till barnen, byte och klär B ser till att killarna klä sig, oftast J för L är redan påklädd. Och toabesök, Sen vid 07:55 börjar vi klä oss för dagislämning och gå med killarna till skolan sen när B är lämnad så går jag en liten promenad förbi Ica och handlar det som ska hem till middagen. Sen väl hemma igen runt 08:30-09:00 så toabesök då äter jag frukost, sen gör jag lite hushålls sysslor som plocka disk och tvätta. Sen mellan kl 10-12:30 hinner jag gå på toa 5-6 gånger och då försöker jag vila tills killarna kommer hem, då hjälper de mig med hushållssysslorna jag inte klara som plocka upp från golvet och plocka ur diskmaskin, så då dammsuger/sopar jag beroende på hur skitit det är hemma. Och nu har jag gått på toa ytterligare 4 gånger Sen glor jag på tv till 15:30 tills det är dax att hämta B sen roar jag henne och lagar middag till maken kommer hem vid 16:15-16:30, sen äter vi middag och sen läser vi läxor. Sen så Tittar på tv/går ut på en liten promenad/ badar, sen är kl 19:00 då är de dax för välling för B och nattmackor för killarna sen vid 19:30-20:00 lägger killarna sig sen är det ryggläge tills 21-22:30 då det är dax att sova, B vaknar en till två gånger på natten mellan 01-03. Under dagen lopp har jag nog gått på toa mellan 15-20 gånger.

Av mammas-lilja - 7 april 2011 08:49

Så är det när man är stickrädd... Min make tycker jag är löjlig och att sånt är för barn, tur att jag har mitt barnasinne kvar då. Hahaha

 
Av mammas-lilja - 7 april 2011 08:40

Så Är de dax att åka till sjukan idag igen, fast jag tycker att det har börja hjälpa lite, så det är bra. I dag är det makens tur att hålla handen;)

Av mammas-lilja - 6 april 2011 20:53

Idag på eftermiddagen så sken solen så jag, maken och B tog en liten promenad och det var så mysigt.

Av mammas-lilja - 6 april 2011 20:46

Idag på sjukan så gick det ganska bra. Sjukskötaren ger mig kortisonet och jag bli seg och lite ljuskänslig, så jag lägger min tröja över ögonen och tvär somnar så där sitter lille syster bredvid min säng och tittar på mig medans jag sover, fast efter 20 min så behövde sjukskötaren pallen bredvid min säng och slog till den så jag vaknade till systra mins lättnad så hon slapp väcka mig;)

Av mammas-lilja - 6 april 2011 19:48

Dag 10 - Favoritövning/träning- Ja om det missat någon så älskar jag styrketräning och att springa.

Av mammas-lilja - 6 april 2011 12:30

Nu sitter jag på sjukan och väntar på min tur, igår gick det bättre än i förrgår och det var skönt. Jag var bara kvar 2 timmar sen mådde jag hyfsat bra, men jag känner inte så stor skillnad än iallafall men jag hoppas att det ska hjälpa, det är tre dagar med idag kvar. 

Av mammas-lilja - 5 april 2011 11:23

Idag fyller min syster store syster Janne år, ett stort grattis kära syster hoppas du får en underbar dag kramar på dig

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards