Alla inlägg under april 2011

Av mammas-lilja - 21 april 2011 09:17

Solen skiner och vad underbart det är. Fast jag knappt fått sova i natt så är det en bra morgon även om den starta lite dåligt, blev väckt av maken när han skulle gå till jobbet då B var vaken och hon gallskrek, ville ingenting. Men jag läste en saga för henne för det lugna ner henne men hon ville höra en till så hon hoppade ner och sprang och hämtade en ny bok och just som hon skulle ge den till mig tappade hon den, och när hon böjde sig ner för ta upp den dunkade hon sitt huvud i sängramen och hon fick jättebulan som sprack och det rann blod, men det behövdes inte sys iallafall men hon lär få ett ärr:( men jag tycker det är jobbigt när mina barn gör sig illa, även om jag jobbar inom vården och tycker inte sånt är farligt men när det kommer till mina barn blir jag helt panikslagen, tur att gubbens röst har en lugnande effekt på mig, men detta hände vid 06:20!!!!!!! Så vi klev upp och åt frukost sen gick vi våran morgon promenad och B somna i vagnen (vill också sova) och nu väntar vi på farmor som ska hämta oss;)

Av mammas-lilja - 21 april 2011 03:14

Dag 22 – Det här får mig att gråta- i går satt jag och glodde på tv mitt på dagen och bytte till sjukhuset som går varje vardagar nu i repris och då var det en kvinna som födde barn och just som barnet kommer ut och hon får upp det på bröstet så börjar jag gråta( och då tänkte jag på denna utmaning) men jag vet inte varför jag gråter när jag ser barnafödande, om det är för att jag inte får göra det något mer fast jag egentligen vill, den känslan när man ligger där med ett nyfött barn på bröstet går inte att slå, den är underbar. Sen gråter jag när jag e ledsen, rädd, arg och jag gråter när jag tittar på mina tv-serier och ibland så kan jag bara låta tankarna far och då gråter jag. 

Av mammas-lilja - 21 april 2011 03:02

Igår vek jag lite tvätt, hittade B snutte som har varit borta en vecka så hon blev glad, låg och glodde på tv förflyttade mig in i sovrummet och stirrade i taket, somnade, sov en timme vaknade hämtade B lagade ryggbiff till middag med klyftpotatis och rödvinsås och sallad. Det var väl helt ok, har nu varit vaken i två timmar var av de jag har suttit inne på toa i 1 timme och 50 min och de andra tio min har jag legat i min säng och gråtit, fy vad jag hatar nätter som denna. I morgon ska jag och barnen umgås med farmor/svärmor det ska bli roligt, först ska vi klippa oss sen ska jag lura med henne till stan ville kolla en butik där innan vi åker hem, och gubben jobbar bara halv dag i morgon så det är skönt då e han hemma när vi kommer hem;) sen ska jag bara göra ingenting. Kanske sova och ta igen lite sömn??

Av mammas-lilja - 20 april 2011 10:01

Dag 21 - Min favoritfrukost- just nu är det yoghurt med smaken sommarbär och musli.  fast när jag och maken var i London så hade vi frukost på hotellet och den var sååå god, fast även hotell i Sverige har god frukost, det är ju lite mer lyx än vanligt och sånt gillar jag;)

Av mammas-lilja - 19 april 2011 21:45

Idag ringde mott tillbaka och nu har de justerat min smärtlindring, och han sa att det är svårt för en läkare som inte känner mig att besluta vad jag ska ha, men han tyckte jag skulle höja dosen på cellgiften så i det gjorde jag från idag då, sen så ska jag testa med smärtlindringen och han sa att om det inte fungerar så får jag gå tillbaka till det gamla igen.

Av mammas-lilja - 19 april 2011 15:19

 
Av mammas-lilja - 19 april 2011 15:18

 
Av mammas-lilja - 19 april 2011 15:17

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards