Alla inlägg under april 2011

Av mammas-lilja - 9 april 2011 19:30

Idag har det varit en små jobbig dag, B har hostat hela natten så jag har sprungit mellan henne och sängen i natt, sen idag har killarna börjat med en ny sport, lite kampsport, de har tjatat i flera år att de vill börja så idag gjorde vi det och de älskade de fast det var jobbigt;) jag vill ju också:( fast det får vänta tills jag e frisk. För man får ju grym kondis och snygg kropp av det;) sen åkte vi hem och åt en riktig god lunch/middag. Efter maten kom E med familj över på fika och en kort promis, när de hade åkt fick jag mer smak av att gå ut så vi gick ut en sväng till fast fick vända om nästa direkt för det klarade inte min kropp av så hem och lägga mig på soffan:( fan fan vad jag e less på detta nu, jag vill kunna gå en promenad och dricka ett glas vin till maten, jag vill kunna göra saker.... 

Av mammas-lilja - 9 april 2011 10:03

Dag 13 – Barndomsminne- Jag har inte så många barndomsminnen, många av mina vänner kan berätta de kommer ihåg första skoldagen och såna saker men inte jag, vi flyttade ofta under min uppväxt, kanske därför jag inte minns. Men ett minne jag har är när vi bodde i Mo, utanför Nordmaling, så bodde vi ett hus, mitt rum låg på nedre plan och en morgon skulle jag dra upp persiennerna så stod det en älg utan för mitt fönster och stirrade in, då blev jag jätterädd såklart, jag gick i tvåan då.

Av mammas-lilja - 8 april 2011 22:41

Så här ser min arm ut efter en veckas misshandel, en dag stack de i den andra armen och lyckades men kärlen i den armen ville inte, hoppas de vill nästa vecka.

 
Av mammas-lilja - 8 april 2011 17:41

Dag 12 – Dåliga vanor och laster- Innan operationen var min största last coca-cola light och jag kunde dricka upp till 2 l om dagen ensam. Och jag trodde aldrig jag skulle bli av med det men idag tycker jag att light cola smakar äckligt om jag ska dricka läsk vill jag ha en burk vanlig cola. Men däremot har jag fortfarande ett fruktansvärt socker sug, godis, kakor, bullar, men inte chips och ostbågar med dip som förr, de har bytt plats efter operationen. Annan dålig last jag har är att jag har ett hemskt morgon humör, vaknar jag på fel sida är det inte roligt att vara i min närhet, jag har även en tendens att vilja bestämma allt och när någon säger något annat så blir jag vansinnig och det försöker jag bli av med. Jag har säkert flera laster men de här är väl det värsta;) jo en sak till, jag är väldigt lång sur av mig;)

Av mammas-lilja - 8 april 2011 17:09

Och jag som trodde det var sista dagen idag tji fick jag... Hela nästa vecka också ska jag in och få kortison sprutor. Innan sprutorna känner jag mig bättre men efter sprutorna så mår jag sämre, hjärtklappning, darriga ben och mer ont i magen har jag haft de två sista dagarna. Men som dr sa idag så om vi slutar i dag är det som vi står på första rutan igen och det vill jag inte. Så det är bara bita ihop. Men skönt med helg så man får vila lite.

Av mammas-lilja - 8 april 2011 08:37

Så idag är det sista dagen för sprutorna. Och lite bättre känner jag mig men hade nog hoppas på mer:( snart är det dax för avfärd mot sjukhuset.

Av mammas-lilja - 7 april 2011 23:17

1. En weekend i London med maken.

2. En vecka på mallis med familjen

3. En spa x-ning med maken och bara få vila.

4. En x-ning med våra vänner och ha en massa skoj, äta och dricka gott.

5. En långresa över ekvatorn och vara borta en månad, det är min och J dröm.

Av mammas-lilja - 7 april 2011 23:03

Idag har jag känt mig matt och orkeslös. Jag har haft hjärtklappning och darriga ben. Jag hoppas att detta funkar och att jag får en tid till kirurgen så man kan planerar lite. Visst jag fattar också att denna sommar kommer suga hårt, vara hemma och gå varandra på nerverna:) jag hatar att ta sem för att bara vara hemma men känner att jag måste för min kropps skull så jag kan jobba hårt och massa sen så vi kan resa och se världen. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards