Alla inlägg under april 2011

Av mammas-lilja - 5 april 2011 07:17

Idag får ni två utmaningar för jag hann inte skriva igår.

Dag 08 – Min tro eller livsfilosofi- jag har en tro och jag tror på Gud men jag kan inte säga att är kristen eller någon annan religion, när jag läste religion A och B kurserna på konvux så upptäckte jag att jag tror på lite av varje ur varje religion men det fanns mycket i varje religion som jag inte kunde stå för. Min jag har en tro men jag har svårt att förklara vad jag tror på.


Dag 09 – Mitt måtto- jag finns här för dig i vått och torrt men då ska du finnas här för mig också i vårrt och torrt.

Av mammas-lilja - 4 april 2011 22:49

Ankanplankan  har gett mig en BlogAward där jag skall avslöja åtta saker om mig själv.  Hm, inte det lättaste kanske men klart att jag gör ett försök iaf.


 


1. Jag har ett väldigt häftigt temprament.

2.  Jag älskar mazapan

.          

3. Jag, min make och en vän till min make blev misshandlade på valborgsmässoafton 1999, den dagen hade jag haft möss på tagning i skolan och jag och min make firade 2 år, jag fick ett slag med ett knogjärn i min panna, (som det slog upp ett djup sår som läkaren behövde sy 12 stygn) och sen fick x tals sparkar i ryggen men jag lyckades stå kvar på benen och även ta mig loss och springa där ifrån och när jag vänder mig om för att se vart min make är så ser jag att han har fallit till marken och hur gänget på 15 st ställer sig i ring runt han och hoppar och sparkar honom och de tar stenar från en mur och kastar på han. Då trodde jag att de hade dödat min make så jag sprang in på en tomt till ett hus och hämtade hjälp och en äldre herre öppnar dörren och jag skriker att de har dödat honom så bara springer denna underbara mannen ut( utan att sätta på sig sina skor eller något han bara springer för att hjälpa min man) och när frun och ringt polisen börjar jag gå tillbaka ut igen och ser min make stå upp då brister chocken och jag ramlar ihop där ligger jag tills ambulansen kommer för att hämta oss. ( hans kompis fick ett par slag först men lyckades ta sig därifrån, då vände de mot min man och när jag försökte få de sluta fick jag också stryk av killar... De måste känt sig så manliga, stora och tuffa när de slog ner en tjej...

4. Jag kommer från en stor familj, jag är mellan barnet, en äldre syster, en äldre bror, en mindre bror och en mindre syster

5. Jag älskar Mallorca, det är mitt favorit resmål Det finns inget som slår det i mina ögon, jag skulle lätt kunna köpa en lägenhet där.

 

6. Jag är en natt människa (kanske därför jag jobbar natt)

 

7. Jag är halv finsk, mamma kommer från Finland och pappa Sverige men jag pratar inte finska

 

8. Jag har när jag var liten bott uppe i Umeå, vi flyttade runt där under de åren vi bodde där, vi bodde bland annat i Nordmaling, sävar, det är de två ställena jag kommer ihåg, vi bodde där tills jag gick i 2 an sen flyttade vi ner till Stockholm igen.


Det här ska skickas vidare till 8 personer o då blir det lite tankearbete. Har jag verkligen 8 personer som läser min blogg och kan tänkas svara o har inte fått den redan. De här personerna skickar jag den vidare till iaf så får vi se:

E

Emelie

Bella

soulsistersdiary

Stomi-Milla

Ann

elinos

Janne ( mitt sätt att säga att du borde börja blogga  )

Av mammas-lilja - 4 april 2011 22:32

Och när jag hade fått kortisornet så blev jag helt stum i armen, skakis i benen och yr i huvudet så hon ville inte att vi skulle åka utan jag fick sätta mig i väntrummet fast jag kunde inte gå dit på egen hand utan sköterskan och E hjälpte mig vi blev sittande där bra länge så jag hann dricka lite och få tillbaka färgen i ansiktet.

Fick åka hem och när vi var på väg kände jag mig helt svimfärdig så jag halv låg resan hem den väl hemma fick E och T typ bär in mig för mina ben ville inte bära mig. sen låg jag på soffan i 10-15 min innan jag kunde ställa mig upp, gick upp och ordnade lite lunch, (fickbullar med potatis, rester från helgen) och fick i mig lite sånt sen bröt helvetet lös igen låg i soffan och bara skaka och blev riktigt dålig så var tvungen att ringa tillbaka till mott och fråga vad jag skulle gör, men de var bara biverkningar och det var bara att vila. Men de ville fortsätta i morgon men då skulle jag vara tvungen att stanna lite längre än i dag.


Jag vill bara säga att jag är glad att du fanns vid min sida och tröstade och tog hand om mig idag min älskade lille syster E

Av mammas-lilja - 4 april 2011 22:24

Och så här såg det ut när hon plågade, hon fick sticka mig två gånger, och det var jag inte så glad över pga att jag är fruktansvärt spruträdd:(

 

 

 

 

 

 

 

Och gud vad jag grinade..... Tur att lille syster E är och håller mig i handen

Av mammas-lilja - 4 april 2011 22:11

Så idag började min vecka med intravenöskortison. I natt kunde jag inte somna, när jag väl gjorde det var kl runt tre så jag var jättetrött i morse men det var bara kliva upp och lämna kidzen. Vid halv tio var syrran E och T här och hämtade mig. Sen for vi till sjukhuset. Och väl där så kände jag igen sjuksköterskan som skulle ge mig kortisonet, hon var på avd när jag låg där. 

Av mammas-lilja - 4 april 2011 00:41

I morgon är det dax...

Av mammas-lilja - 4 april 2011 00:38

Åhhh gott 

 
Av mammas-lilja - 4 april 2011 00:38

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards