Alla inlägg den 4 mars 2011

Av mammas-lilja - 4 mars 2011 23:08

Jag vill inte leva med min stomi längre jag blev stomi opererad juni 2001 och jag hade en liten son var gravid med min andra under tiden och nu har jag fått en dotter och de två sista graviditeterna har varit komplicerade och jag har fött barnen med kejsarsnitt i v. 36 med L var det för min kropp inte orkade mer, fick stomin när jag var i v.17 och sen mycket spring på sjukhuset och mycket extra koller men en välskapt pojk som var född v.36+4 vägde 3250 och var 50 lång det är inte illa han tog det han behövde:) och chockade sin mamma för jag var så säker att det var en flicka att jag bara hade ett tjejnamn, panik att komma på vad han skulle heta, så vi passa på att jävlas lite med farmor;) så Lukas fick han heta. Den andra graviditeten börja med blod och ännu mer blod, min sjukdom har varit väldigt lugn när jag inte har varit gravid men så fort jag blev gravid med B så började problemen, blev sjukskriven ganska snabbt men mot slutet kom vatten i lungorna och bäckenbotten inflammation och beordrad sängliggande så v34 blev jag inlagt och problemen blev bara värre och värre så tillslut, jag hade ett kejsarsnitt datum inbokat i v38 men min läkare såg på mig och sa så fort barnet är färdigt i magen tar vi ut det för din kropp orkar inte mer och efter v.36 ligger barnet och bara växer på sig men det fick inte B göra inne i magen så 36+2 så föddes Isabella. Och anledning till att jag födde mina två barn med kejsarsnitt är om man ska lägga ner stomin får man inte ha spruckit i ändtarmen och jag blödde så från stumpen så under krystvärkarna finns det en risk att tarmen spricker och och innehållet hamnar i buken och det vill man inte, och speciellt inte om man hållet på föda barn.

Av mammas-lilja - 4 mars 2011 22:05

Jag fick i mig halva, spydde sen upp typ hälften av det men det var den godaste pizzan jag har ätit på länge, ville åka till pizzahut men make vägra och älskarinnan me;) men tillslut åkte vi dit där älskarinnan brukar köpa sina pizzor och ja de var bra fast inte som pizzahut men bra;) Har nu tagit mina kvällspiller där bland annat mina morfin piller och jag kan inte sova fast jag ska upp tidigt i morgon, du Annika du kommer ha en trött tjej med dig i morgon du får väl sparka på mig om jag somnar fast de har ju riktigt sköna sängar där, kanske kan låna en;)

Av mammas-lilja - 4 mars 2011 21:52

Min bit av pizzan;)

 
Av mammas-lilja - 4 mars 2011 20:31

I morse visa vågen 57,8 nu är det inte långt kvar. Och det har jag firat med ätit choklad, små godis, pasta med ost till lunch, lite chips, en liten bit av barnens pizza.   Imorse hade jag mer ont än vanlig så jag ätit morfin hela dagen så jag lär få fina mardrömmar i natt och det är just typiskt när jag ska kliva upp kvart i 6 i morgon, jag ska på livsstilsskolan och jag hoppas att jag orkar vara där hela dagen. Men men det lär tiden utvisa.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards