Alla inlägg den 6 mars 2011

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 19:24

Lunchen på cftk

 
Av mammas-lilja - 6 mars 2011 19:20

Jag gjorde en sleeve op den 13 sep 2010 och på invägningen hade jag måtten 81,3 kg, 32,2 BMI, 42,9% fett i kroppen. 96 cm runt midjan och 114 cm runt höften. Och nu 58,7 kg, 23,2 BMI, 29,3% fett i kroppen. 77 cm runt midjan och 94 runt höften. Fast vi hade en vecka mellan invägningen och operation och då frossa jag så jag vägde 82 kg på operations morgonen.

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 18:10

Jag är jätteglad att jag ändå gick på livsstilsskolan för att jag har mött så trevliga tjejer som jag hoppas att det kommer gå jättebra för, ätit god mat, och bara kommit hemifrån ett slag även om jag har haft väldigt ont och gått på mina mediciner så har det varit en lyckad helg.

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 18:02

Sen idag har de fortsatt med psykologen (fast inte jag då pratade jag med dietisten) sen var det lite frukost/mellis sen kom kirurgen som opererade oss för ett halv år sedan och berättade lite hur dessa operationer går till och vad vi ska tänka på med mediciner och lite sånt, sen fick man om man ville prata/visa ärren enskilt med kirurgen. Sen serverade de lunch, jättegod och mör kyckling med potatismos, sallad och kall sås och jag åt för mycket så jag fick ont i magen;) sen åkte jag hem för jag hade så ont och kände att jag orkade inte mer medans de skulle träffa en tjej som skulle prata träning och de skulle gå ut och gå med stavar.

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 17:26

Tårar, mycket tårar blev det när jag pratade ensam med dietisten. Det är jobbigt att prata om vad det är för fel på mig, men hon sa mycket kloka saker, inte det mest komplicerade men man är ju ett vanemänniska och det är svårt att tänka i nya banor speciellt om man är sjuk. Men det jag ska göra i två veckor nu är att äta mera kolhydrater, göra i ordning en bricka med mat typ manna frutti, knäckebröd med massa pålägg, yoghurt, saft som innehåller socker, så jag får energin tillbaka. Den ska jag ha på dagen när jag vilar så jag får i mig något och jag slipper laga maten utan den finns bara där. Sen det andra vi, jag och maken ska äta middag tillsammans när vi har nattat barnen, för att ha en trotsig 2 åring vid matbordet som vill och kan allt själv är väldigt stressigt och det fungerar inte för mig just nu så vi kan sitta med de medan de äter. Sen om två veckor ska vi utvärdera hur det går för mig.

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 07:25

Så var man på väg igen, idag var det Inge roligt att åka i väg har mer ont idag, men vill prata med dietisten och höra kirurgen så hoppas jag bara orkar vara där fram till lunch.

Av mammas-lilja - 6 mars 2011 02:58

Maten på Beiruts café 

 
Av mammas-lilja - 6 mars 2011 02:55

Rummet jag låg på när jag hade opererats, de har sex rum och de är döpta efter vänner så jag bodde i Phoebe ;)

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards