Alla inlägg den 17 mars 2011

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 23:49

Maken ville lägga sig tidigt i dag, själv var jag inte så trött men försökte ändå men sen kunde jag inte ligga ner utan saknade min store syster Janne ( jag kör på samma spår som Emelie, haha då vet du vem du e iallafall ) tidigare idag när sjukhuset strulade så kände jag att jag saknade the Family men i dag är vi alla vuxna och har våra egna liv med familjer, jobb, och allt vardagsgrejer, men iallafall, så jag klev upp och ringde Janne men inget svar, hon har väl lagt sig, men en halv timme senare så plinga telefon till och det var hon och vi pratade i en timme och 15 min och det var skönt att bara prata med dig, vi borde göra det lite oftare eller vad säger du? För nu vet jag att du läser;) kram på dig store syster min.

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 21:44

Åhhh såå goda

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 21:09

Då är man borta igen, nu har jag bytt till morfin igen, ilskan börjar släppa nu iallafall, jag har bakat mini kladdkakor med vit choklad och vanliga, och de vita var såååå goda. Det är ett recept som jag fått av SN,

 Kladdkaka med vit choklad

100g smält smör

100g vit choklad

bryts i bitar och smälts med smöret

Tillsätt: 2 dl strösocker

            2 msk vaniljsocker 

            2 ägg (röres 1 i taget)

riv av skalet från 1/2 citron + 1 msk citronsaft 

           2 1/2 vetemjöl i röres

Ugnen 200 grader för en vanlig kladdkaka för mini kakor 150 grader i 15-20 min

 (fast jag hoppade över citronen i mina)

 och för kladdkakan hittar ni receptet här: http://www.recepten.se/recept/kladdkaka.html

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 16:06

Nu har de ringt, hahaha skrattretande värre, ja vad ska man säga, i slutet av nästa vecka ska han ringa mig, ILSKEN är vad jag är nu 

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 15:44

I måndags så pratade jag ju med en sköterska från mott och han sa att min dr var sjuk, men att han skulle ringa på ons. Onsdag kom och gick utan samtal, okej han har mycket, men nästan hela tors har ju också gått utan samtal, och mitt gråtande blir inte bättre. Så jag beslutade mig att ringa direkt nr till mott sköterskorna och förklarar mitt gråtande är kopplat till höjningen av smärtlindringen och att dr inte ringt. Så hon ska prata med han så återkommer en av de. Och tre min senare ringer hon upp igen och säger du får åka in på akuten så hjälper de dig där. ???? Va akuten??? I min chock lägger jag bara på utan protest. Ringer maken som blir arg och säger du ringer upp de igen och frågar om han bara får skita i telefontiden och allt annat jag skulle prata med dr om. Men jag vågar inte satt typ 20 min och sms med E hur jag ska göra, jag ville att hon skulle ringa men hon tyckte att jag skulle bli arg, men sen samlade jag modet och ilskan att ringa igen.Hon svara, och jag sa: jag tänker INTE åka in på akuten för en ändring av smärtstillande ALDRIG    I LIVET och jag vill veta om jag kan byta tillbaka till morfinet för då hade jag ont men jag grät inte hela tiden och när tänker han ringa mig för NI lovade att han skulle ringa mig i ons och jag behöver ett recept och jag vill veta vad hans plan är för mig så jag kan ringa försäkringskassa och berätta och även för mitt eget psyke.,, men ingen har ringt än....

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 14:18

Det är inte bättre idag, kan inte sluta gråta, och jag orkar ingenting trycket över bröstet blir inte bättre:(

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards