Alla inlägg den 16 mars 2011

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 22:22

Nu har jag gjort bort mig offentligt, jag och sonen skulle handla massa onyttigheter och jag stod i bland grönsakerna så kom min tjejkompis E in i butiken och vi började prata, och jag kunde inte titta på henne utan att brista i gråt och pinsamt ja kan man lugnt säga, sen kom vi till dippen och MIN var slut och då sprutade tårarna igen och hon försökte trösta mig och min son blev helt förvånad över att se mamma stå i mataffären och gråta, sen fort ut ur butiken sen skickade jag hem L och hennes son V för jag orkade inte lyssna på deras data snack. Så jag gick ensam till dagis och under tiden så pratade jag med Annika och grinade. Sen innan jag gick in på dagis så försökte jag samla mig för att inte börja gråta där. Jag vände mig om och B sprang i väg och när jag gick in till henne hade hon fått för sig att gå på toa och tagit av sig sina kläder och jag kände tårarna komma och klädde på min dotter under protest och sen fick jag dra henne ut i kapprummet också under protest och då hade jag redan börjat gråta och personal från avd bredvid såg att jag grät så hon sprang in till B fröken samt hämtade hon den fröken som hade gått för klä sig och gå hem, så där stod jag på dagis med tre fröknar och massa barn samt en av föräldrarna som såg mig falla ihop förra veckan och tittade på mig sittande och gråta helt hysteriskt och B var smått förvirrad så en av de tog henne och klädde henne. Så pinsamt så pinsamt och jag vill inte gå dit nu, men det är jag illa tvungen till, men nu har jag bestämt mig för att bara lämna henne så får min älskade make hämta henne. Men väl hemma la jag mig men kunde inte komma till ro kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig. Så make serverade barnen mat sen kom han och höll om mig tills jag lugnade ner mig och jag kunde somna så skönt vaknade och känner mig fortfarande orolig och ångestkänslor men grinar inte än iallafall.

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 14:11

I morse kände jag att jag hade massa energi men det försvann lika fort som det kom och ersättes av inre oro och ledsamhet har gråtit hela eftermiddagen och fattar inte varför och har ett tryck över bröstet, jag kan bara inte fatt varför jag har så jävla otur och varför kan det inte få vända nu, vill inget annat än bli frisk och kunna göra saker, som träna, jobba, gå ut och gå i solen, åka och ta en fika med en kompis eller vad som helst, än att sitta hemma och tycka synd om mig själv. Jag hatar det......

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 12:10

Och efterrätten men jag orkade bara två tuggor sen var jag mätt men den var så go...

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 12:06

Min tallrik och jag åt upp allting på den för det var så gott och jag åt så sakta, de andra hann ta två portioner och äta upp det innan jag var klar med mitt;)

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 11:15





Mat lagningen, det ser så gott ut.. jag blir ju hungrig igen.

här steks hackad vitlök och köttet


sen på med

 och grönsakerna

Sen röra i en annan kastrull

Det är kycklingen i jordnötssås som hon hade förbrett innan på dagen



 

sen hade hon en ny kastrull som hon rörde i  

Och sen i med alla dessa flaskor

sen i med nudlarna

Sen dukade jag  

det ni..

Sen ytterligare en ny kastrul som hon skulle fritera vårrullarna i

Sen skivade hon svampen och körde den i mikron för att den skulle släppa i från sig vätska som hon inte ville ha i maten

och i med den i stekpannan

Jag och en annan kollega som också kom före de andra läste menyn hon hade skrivit och så säger S att hon inte skulle göra friterade grönsaker och vi protesterade så då fick vi ställa oss och hacka vitkål och riva morötter

Sen råkade jag försvinna då kollergerna kom och vi gick husesyn precis som i halv åtta hos oss:)

så jag missade några steg i matlagningen  

Här friteras grönsakerna och stekpannan är väl omrörd nu

Sen var det en sås som också redan var förberedd men den var såå god

sen fylldes välkoms glasen på

och maten las upp för servering

 visst ser det helt underbart ut....

Menyn bestod av:

-Wokade nötkött i ostronsås och grönsaker

-Vårrullar med sweetchili dipp

-Friterade grönsaker

-Kyckling i jordnötsås

-Wokade nudlar med ägg och grönsaker

och efterrätt

Hemgjord glass med keso och mangoskal.








Av mammas-lilja - 16 mars 2011 10:37

Jag fick ett samtal av min tjejkompis SN i söndags och hon frågade om jag ville komma på personal fest på min gamla arbetes plats och hon sa att jag hämtar dig och lämnar dig hemma, vi ska vara hemma hos S och hon ska laga thaimat, (hon kommer från Thailand) Min första tanke var ja jätte gärna skönt att få lämna huset för en stund, vi skulle vara där halv 7 och SN lovade att köra hem mig när jag kände att jag inte orkade mer.

Min dr höjde dosen på mina smärtstillande så jag var tvungen att åka ner till apoteket så skulle SN plocka upp mig där.

Så i går kom lite ångest smygande, jag vill åka men orkar jag, sen fick jag mani så jag bakade ytterligare mini muffins med hackad choklad på sen vek jag tvätt och plockade en disk och lagade middag ( kyckling i lerkruka i ugnen som sköter sig själv  ) sen la jag mig på soffan och dog av smärta. Hur fan ska jag ta mig till dagis och hämta B? Tog två alvedon som inte hjälper ett dugg och går till dagis, känner hur smärtan bara blir värre och värre, hur ska jag få B i vagnen? just då kom det en annan förälder så jag bad henne hjälpa mig och det gjorde hon sen skulle vi gå hem då har de stängt vägbommen så man inte kommer förbi med vagnen vilket betyder att jag måste lyfta ur och i henne igen, men ser en personal från dagiset som jag vädjar till som kommer till min undsättning, sen hem.

Tanken var att jag skulle åka buss till Apoteket men nja kände att det var nog inte så bra så när maken kom hem så smöra jag för han, och han ställde upp och körde mig.sen en kort promis till där mina gamla kollegor satt och höll på med schemat för sommaren, det var jag glad att jag slapp   men jag åkte med S som skulle hem och förbereda medans de skulle göra klart schemat.

Väl hemma hos henne så i med pillerna och då släppte smärtan och jag fick tänka på något annat.

Ett av mina sista pass med S så pratade vi barn och familjen och framtid och allt sånt men jag vet att jag tittade på henne och sa att jag tror du e gravid men hon sa nä jag har ju skydd och varför skulle jag vara det?

Jag fick bara den känslan i min kropp vet inte varför men jag hade rätt om 8 veckor är det dax...  Jag e så glad för er skull, ett jätte GRATTIS.

Sen lagade hon mat medans jag fotade allt hon gjorde  

se här nere hur underbart det ser ut, och tro mig det smakade som jag dog och hamna i himelen, sååå jävla gott.

DET GJORDE DU BRA, S !!!!!!

Och sist men inte minst ett citat från i går

" Vad då det tar bara 2 sekunder.." Jag    fortfarande, som de säger ett gott skratt förlänger livet och i går skrattade vi väldigt mycket, det var så roligt och så gott och jag är glad att jag åkte fast jag hade så ont.


















Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards