Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

utmaning

Av mammas-lilja - 30 mars 2011 10:00

Dag 03 - Mitt sjärntecken

Jag är född i skyttens sjärntecken.

Stjärntecknet Skyttens egenskaper:
Den typiska Skytten är aktiv och frihetsälskande. Skytten har stort behov av omväxling och social stimulans.
I relationer och samarbete är Skytten ärlig, rak och välmenande.
Med sin ivriga, spontana läggning kan Skytten ibland av ren obetänksamhet vara lite klumpig och trampa andra på tårna.
Skytten är öppen och pratglad, generös och frimodig.
Skytten trivs i naturen och på resande fot. Det brukar bli många spännande resor för den som är präglad av detta eldtecken.

Skytten är med sin optimism och välvilliga läggning duktig på att inspirera andra.
Generositet och humor hör tecknet till. Strävan efter nya intryck och upplevelser kan göra Skytten en aning rastlös.
Men Skytten bekymrar sig inte i onödan utan rusar glatt framåt mot nya äventyr.
Här finns en stor kunskapstörst och nyfikenhet på livet som leder in Skytten på spännande stigar.

Ett intresse för livsåskådningsfrågor brukar komma med åren.
Skytten är en sökare som vill prova sig fram i tillvaron.
Frimodig och djärv, men samtidigt bestämd och viljestark till sin läggning. Lyckoplaneten Jupiter styr över tecknet.
Det gör Skytten till en glad optimist med siktet inställt på framtiden.
Den som är präglad av detta vetgiriga tecken slutar aldrig att längta efter nya spännande upplevelser.
Skytten delar gärna med sig till andra av sina tankar och erfarenheter och är ofta en god pedagog.
 
Skyttens tidsperiod: 23/11 - 21/12
Plats i zodiak: Nionde
Planet: Jupiter
Element: Eld
Kvalitet: Föränderlig
Polaritet: Positiv
Källa: © Anna Granberg, astrolog och författare och http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/stjarntecken/index9.html

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards