Alla inlägg under augusti 2011

Av mammas-lilja - 10 augusti 2011 23:47

X

Jag är tacksam för mina svärföräldrar som oftast passar barnen när vi åker X-ningar, det jag gillar för man kan äta gott dansa och dricka, vi brukar lägga oss runt 2 och vi kan sova ut och på hemvägen så shoppar vi allt som ska me hem från taxfree och äter sen lunch, sen tillbaka till hytten sen sover vi tills vi är i hamnen igen.

Jag är tacksam för Xtra jobb på mitt jobb ger ganska bra med Xtra pengar som aldrig är fel, finns alltid ett hål att stoppa de i;)

Av mammas-lilja - 10 augusti 2011 23:44

Snart är det ett år sedan jag gjorde min gastric sleeve, jag op mig den 13\9-2010 och nu har jag gått ner från 82kg till 56-57kg och jag är så nöjd, inte bara att jag kan gå in i vilken butik som helst och köpa kläder när man har S eller 36 som är lite stort i vissa byxor, att jag orkar träna( detta var innan julen 2010 innan jag blev sjuk, som jag ska återgå till så fort dr vet vad faan de ska göra med mig!!!!!! Är bara smått less NOT!!!! MYCKET JÄVLA LESS!!!!) jag sprang 4-6 gånger i veckan och jag gymmade 2-3 gånger och jag sprang 6 km på 40 min och var just på gång att lägga in ytterligare 3 km. Mitt mål är att klara en mil på en timme. Och inte bara de utan att jag nu förhoppningsvis förhindrar att mina barns i framtiden blir tjocka. Och att nu orkar jag springa med barnen och göra aktiva lekar och allt annat som är jobbigt när man e tjock ( när jag blir frisk, för nu går det inte iallafall inte:() 

Av mammas-lilja - 9 augusti 2011 23:19

W

När min make fyllde 30 bjöd jag honom på en weekend resa till London och det var så himla mysigt och roligt, och vi shoppade loss, det var en upplevelse att se London. Skulle vilja åka dit igen över en weekend.

Av mammas-lilja - 9 augusti 2011 23:15

Mina kortison tabl gör så jag får ännu värre magsmärtor så i går tog jag de på morgon och sen fram mot lunch blev jag liggande typ resten av dagen och halva kvällen så jag var inte ett piss trött när det var dax att sova men en insomningstabl ordnade det så i morse fick jag sovmorgon när jag vaknade kändes det som någon kört in en kniv i magen och sen stått och hoppat på mig:( sen lite piller så blev det bättre men jag hoppade kortison tabl i dag och i morgon ska jag ringa mott och fråga vad jag ska göra ang de. I dag sover grannbarnen över hos oss, så vi har just sett xxx, de tyckte den var bra medan jag höll på somna, hade för mig att den var bättre, men tydligen spelar minnet mig ett spratt;-) idag har vi satt upp vår nya brevlåda, jippie den gamla höll på rasa ihop, åkt en liten sväng till centrum och hämta ute lite piller på Apoteket. Jag blev så sugen på lax, färskpotatis och gräddfilsås igår så i dag hade jag beslutat mig för att göra det behövde bara laxen och lite annat från affären så vi passade på när vi var i centrum men det skulle vi inte ha gjort för pensionärs föreningen hade rullator race där, och när vi lyckats ta oss ur affären helskinnat så åkte vi förbi min svärmor som informerade oss att på tis har pensionärer 5 % rabatt i affären så då ska man hålla sig därifrån;) Bra att veta;)Nä nu är det dax att sova lite så man orkar kliva upp i morgon, god natt och sov gott!!!! Och jag missa en bokstav i tacksamheten så idag får ni två;-)

Av mammas-lilja - 9 augusti 2011 23:13

V

Jag är tacksam för E son Samt min sons bästa kompis V.

Jag är tacksam för att det är sommarlov för barnen och sem för maken då man inte behöver ställa klockan men Sommarlovets 11 Veckor bara flyger förbi.

Jag är tacksam för Vackra saker och smycken.

Av mammas-lilja - 7 augusti 2011 22:27

U

Jag är tacksam för mina underbara barn, min underbara make, mina underbara nära och kära och vänner.

Mina underbara bloggläsare som jag har, typ min make och jag själv. Hahaha ja jag har dålig humor;)

Av mammas-lilja - 7 augusti 2011 21:11

Idag fick jag sovmorgon vaknade vid 11 tiden, har sovit dåligt i natt haft svett attacker och haft väldigt ont.Sen på dagen åkte vi på jakt efter ett klistermärkes siffra till vår nya brevlåda, men inte på skrotaffären hos oss, Jula, Coop, eller bauhouse, hade det:( så jag ska leta på nätet.Sen hem och äta resterna från igår, färskpasta med skinksås och fick i mig 3 dl av det så glad!!!!! Sen öste regnet ner och drog jag på B regnstället och stövlarna sen gick vi en promis till Ica för att fylla på glassförrådet, väl hemma igen kom smärtan som en blixt från himmelen och inga piller hjälpte och hur jag en vred mig i sängen gjorde bara ondare så jag blev galen och slet fram snabeldraken och tog en dans med han för hjälper inget kan jag lika gärna fortsätta röra på mig, eller hur? medan L och B plockade bort allt på golvet sen fick jag i mig en pannkaka och så la jag mig i duschen tills det värsta gick över.Nu ligger jag i soffan med molande värk.... Det tar aldrig slut... Vill bara lägga mig ner i sängen och aldrig kliva upp igen:(

Av mammas-lilja - 6 augusti 2011 23:19

T

Jag är tacksam för mitt namn Therese, jag hatade det när jag var liten men inte längre:-)

Jag är tacksam för den Turen jag har haft i mitt liv.

Jag är tacksam för att jag jobbar natt då har jag Tid för mig själv på dagarna när alla är på förskola/skola/jobb att Träna, jag gillar att gymma och springa/jogga, samt att jag får Tid att Ta hand om huset, vara hemma när barnen kommer från skolan och att B slipper långa dagar samt mer ledigt i veckorna.

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards