Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Jag vet varken fram eller bak längre:(

Av mammas-lilja - 8 mars 2011 20:07

Mitt liv är ett rent helvete just idag:( jag har haft riktigt ont idag. Så i morse ringde jag mott och pratade med en syster, och sa jag vill prata med min dr om remicade och så börjar mina värktabl ta slut så om det finns en möjlighet och jag vet att det är mycket begärt men kan jag få ett recept utskrivet innan kl 12 för då ska jag åka med min svärmor till Apoteket, jag blev uppsatt på en telefontid till dr och hon skulle se vad hon kunde fixa men hon lovade inget. Sen kl 12 ringde svärmor om en stund åker jag, bara att klä sig. Sen ner på stan;) och hämta ut mina stomi prylar, en kartong med påsar kostar 1200 och jag hämtar ut tre kartonger och 6 kartonger mesoft kompresser och 6 tuber pasta så ett uttag och jag har frikort på Apoteket, men de hade inte mina morfin tabl så vi fick fara vidare till ett annat apotek men innan flörta jag lite med min svärmor så hon handlade lite strumpbyxor, pyjamas till B och tröjor och kallingar till L, Sen vidare till Apoteket och först trodde hon inte att de hade de hemma sen så gick hon och tittade då fanns det iallafall som tur var, sen skulle jag köpa semlor, världens godaste. Sen åkte vi förbi Lidl och handlade lite läsk till J och L som de brukar dricka hos farmor och tvättmedel sen var det dax att åka hem, på väg hem så ringde en dr men inte min dr som jag trodde och jag började berätta att jag mår dåligt. Och att jag har några frågor kring remicade som tex, min familj har psoriasis, och jag bär genen kan jag få det om jag tar medicinen? Har man en inflammatrisk tarmsjukdom ökar det risken att få psoriasis, och har man det i släkten nära sig ökar risken ännu mer och tar man remicade så ökar risken ytterligare för att få psoriasis. Jag sa att jag är livrädd för den medicinen och han sa att det har du all rätt att vara om jag ska ta den så bör jag träffa en dr som förklarar vad det är för medicin och vilka biverkningar så man är införstådd i det man ska göra och det är inte jag. Men i morgon skulle de ha en konferens så då skulle han ta upp mig så alla de dr kan slå sina kloka huvuden ihop och hoppas de kommer på en lösning vad de ska göra med mig. Och man hade fått svar på MR och det var inget positivt tyvärr:( så jag har gråtit många tårar i dag och det var inte bra heller för jag har ögon inflammation så det rann blod ut det ögat istället för tårar. Det vill aldrig ta slut min jä_la otur:(

 
 
Emma

Emma

9 mars 2011 12:14

Usch vilken smärta och vilket lidande du måste genomgå.. Tänk om jag kunde få ta en del för att underlätta för dig! Jag hoppas innerligt att de hittar nån medicin eller annan behandling som kan hjälpa dig! Tänker på dig! Kram

http://annaemmma.blogg.se

mammas-lilja

9 mars 2011 12:38

Åh tack tjejen vad snällt,
Jag hoppas också att de kan göra mig frisk snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammas-lilja - 11 oktober 2014 22:23

Att bilda familj med två st som har tre barn var är det inte lätt, det är inte lätt om man inte har likvärderingar ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 17:10

Ett år sen låg jag en hel månad på sjukhuset o vred mig av smärtor och av jävla ångest!! Då hade fallit i den bottenlösa hålet o hittade en botten men kunde inte ta mig ur hålet... Nu när jag tittar tillbaka ett år senare fattar jag inte hur jag ens ...

Av mammas-lilja - 9 oktober 2014 16:49

Hösten är så fin med alla färger o gå i skogen o plocka svamp är så fridfullt!! ...

Av mammas-lilja - 7 oktober 2014 00:29

Var på sjukhuset idag, på smärtmottagningen, o kom fram till att jag måste lära mig att säga nej o samt att lyssna på min kropp, som ex när jag möter nån bekant o vi står o snackar, min kropp börjar värkar o smärtan blir bara värre o värre så iställe...

Av mammas-lilja - 5 oktober 2014 22:20

Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Som nu när jag ligger i skilsmässa o han blev arg o tycker en massa saker om mig när jag inte gör som han vill o jag blir arg, när han gör samma saker som han förbjudit mig att göra. Vi blir så arga o ibl...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards