Alla inlägg under mars 2011

Av mammas-lilja - 20 mars 2011 18:48

I morse fick jag sovmorgon av min make för natten hade varit jobbig, mycket smärta och lite sömn:( sen upp och åt frukost sen så städade vi, J&L plockade undan B leksaker sen gick maken, L och B och pantade flaskor medan J dammsög och jag torkade golven, sen så hade jag lovat barnen att baka idag, så jag gjorde chokladbollar. Sen kom min kompis S med sin man N (som är Ls gudfar) och deras två barn F och T förbi och fikade, det var mysigt, det var länge sen sist. Sen lagade maken en såå god middag, jätteköttbullar med pasta och en egen gjord tomatsalsa och det var såå gott. 

Av mammas-lilja - 19 mars 2011 23:52

Sova?? Nä inte i natt heller. Och nu har jag fruktansvärda magsmärtor kommer inte upp eller ner. Jag önskar att man kunde få byta kropp, eller lämna in den på service så den funkar sen för fy fan säger jag bara, tråkigt att avsluta en underbar kväll att gråta sig själv till sömn... Jag bara hoppas att jag mår bättre i morgon... Måste ta ett varv med snabeldraken och moppen och barnen ville att jag skulle baka nått gott i morgon

Av mammas-lilja - 19 mars 2011 22:17

En sådan god middag, kött, bea och klyftpotatis mums,  underbart sällskap och det bästa av allt är miljöombyte ( fast jag fick fruktansvärt ont i magen en stund fast jag tog morfinet innan vi åkte:( ) sen busade barnen, maken åkte och tränade medan vi satt och snackade skit och skrattade. J du e såå rolig jag kan inte sluta skratta när vi umgås och du är så snäll och du är värd det bästa det ska du veta gumman. Sen hem och barnen somnade ovaggat så skönt, hoppas bara jag kan somna i kväll, för två nätter i rad har jag inte kunnat somna för än runt 2-3 tiden:( men i dag har jag hållit mig vaken, fast nu ska jag krypa ner i sängen;)

Av mammas-lilja - 19 mars 2011 13:52

Idag har jag inte gjort många knop det är skönt, har just plattat håret ska snart sminka mig inför middagen hos J och inte hos Janne för dig ska jag träffa nästa vecka, hahaha undra om vi ska göra som på den gamla goda tiden, göra tacos kväll och fråga om k och k vill komma också sen spela lite kort eller nått, vad tycker ni? Tänk på den en stund;) Det är så härligt att solen skiner, jag känner att vårkänslorna kommer och man blir glad.

Av mammas-lilja - 18 mars 2011 21:19

Idag på förmiddagen så låg jag på soffan och vilade sen så somnade jag och sov en stund och blev väckt av J som kom hem från skolan, han satt sig framför datorn sen sa han nått till mig och sen gick han och jag somnade om igen och sov en stund.

Sen vaknade jag och fick panik, var gick J och jag försökte ringa hans mobil för jag kunde inte komma ihåg vad han sa till mig, och jag kände paniken komma och gick upp och började leta efter han hemma och efter en stund så tittade jag på kl och den visade 12 och han hade inte sluta skolan så jag fick inte ihop det, hade jag drömt det hela??

Tills slut var jag tvungen att ringa Annika för att se att jag var vaken, sen satt jag på helspänn till han kom hem från skolan, och det gjorde han som han skulle, så jag hade drömt allt, inte roligt att drömma så verkliga drömmar.

Av mammas-lilja - 18 mars 2011 21:15

Jag lagade en riktig god middag till min make och mig idag, en riktigt god köttbit med rödvinsås, bea, tomat och råraka och det var sååå gott. Tyckte jag iallafall ;)

Av mammas-lilja - 18 mars 2011 20:15

Idag har jag mått så mycket bättre, inte gråtit en enda gång, så skönt.

Just nu sitter barnen framför tv och tittar på let´s dance medans jag nördar mig.

Janne berättade igår sin oro för vår pappa, så i dag pratade jag med han om hans ätande, han tror tydligen att han kan leva på oboy och macka, men nu ska det bli ändring på det, vi är 5 barn så vi får jobba tillsammans så ska vi nog ordna det annars måste jag och mina syskon fixa hemtjänst till han.

Mina barn är överlyckliga för idag berättade jag att vi ska till moster nästa fre så de får träffa sina kusiner.

I morgon ska vi äta moddag hos J och hennes barn det ska bli så trevligt och skönt att komma ut och bara träffa lite folk ocg äta gott, funderar om jag ska baka nått och ta me....kom med förslag, är lite less på kladdkaka  

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 23:49

Maken ville lägga sig tidigt i dag, själv var jag inte så trött men försökte ändå men sen kunde jag inte ligga ner utan saknade min store syster Janne ( jag kör på samma spår som Emelie, haha då vet du vem du e iallafall ) tidigare idag när sjukhuset strulade så kände jag att jag saknade the Family men i dag är vi alla vuxna och har våra egna liv med familjer, jobb, och allt vardagsgrejer, men iallafall, så jag klev upp och ringde Janne men inget svar, hon har väl lagt sig, men en halv timme senare så plinga telefon till och det var hon och vi pratade i en timme och 15 min och det var skönt att bara prata med dig, vi borde göra det lite oftare eller vad säger du? För nu vet jag att du läser;) kram på dig store syster min.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards