Alla inlägg under mars 2011

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 21:44

Åhhh såå goda

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 21:09

Då är man borta igen, nu har jag bytt till morfin igen, ilskan börjar släppa nu iallafall, jag har bakat mini kladdkakor med vit choklad och vanliga, och de vita var såååå goda. Det är ett recept som jag fått av SN,

 Kladdkaka med vit choklad

100g smält smör

100g vit choklad

bryts i bitar och smälts med smöret

Tillsätt: 2 dl strösocker

            2 msk vaniljsocker 

            2 ägg (röres 1 i taget)

riv av skalet från 1/2 citron + 1 msk citronsaft 

           2 1/2 vetemjöl i röres

Ugnen 200 grader för en vanlig kladdkaka för mini kakor 150 grader i 15-20 min

 (fast jag hoppade över citronen i mina)

 och för kladdkakan hittar ni receptet här: http://www.recepten.se/recept/kladdkaka.html

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 16:06

Nu har de ringt, hahaha skrattretande värre, ja vad ska man säga, i slutet av nästa vecka ska han ringa mig, ILSKEN är vad jag är nu 

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 15:44

I måndags så pratade jag ju med en sköterska från mott och han sa att min dr var sjuk, men att han skulle ringa på ons. Onsdag kom och gick utan samtal, okej han har mycket, men nästan hela tors har ju också gått utan samtal, och mitt gråtande blir inte bättre. Så jag beslutade mig att ringa direkt nr till mott sköterskorna och förklarar mitt gråtande är kopplat till höjningen av smärtlindringen och att dr inte ringt. Så hon ska prata med han så återkommer en av de. Och tre min senare ringer hon upp igen och säger du får åka in på akuten så hjälper de dig där. ???? Va akuten??? I min chock lägger jag bara på utan protest. Ringer maken som blir arg och säger du ringer upp de igen och frågar om han bara får skita i telefontiden och allt annat jag skulle prata med dr om. Men jag vågar inte satt typ 20 min och sms med E hur jag ska göra, jag ville att hon skulle ringa men hon tyckte att jag skulle bli arg, men sen samlade jag modet och ilskan att ringa igen.Hon svara, och jag sa: jag tänker INTE åka in på akuten för en ändring av smärtstillande ALDRIG    I LIVET och jag vill veta om jag kan byta tillbaka till morfinet för då hade jag ont men jag grät inte hela tiden och när tänker han ringa mig för NI lovade att han skulle ringa mig i ons och jag behöver ett recept och jag vill veta vad hans plan är för mig så jag kan ringa försäkringskassa och berätta och även för mitt eget psyke.,, men ingen har ringt än....

Av mammas-lilja - 17 mars 2011 14:18

Det är inte bättre idag, kan inte sluta gråta, och jag orkar ingenting trycket över bröstet blir inte bättre:(

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 22:22

Nu har jag gjort bort mig offentligt, jag och sonen skulle handla massa onyttigheter och jag stod i bland grönsakerna så kom min tjejkompis E in i butiken och vi började prata, och jag kunde inte titta på henne utan att brista i gråt och pinsamt ja kan man lugnt säga, sen kom vi till dippen och MIN var slut och då sprutade tårarna igen och hon försökte trösta mig och min son blev helt förvånad över att se mamma stå i mataffären och gråta, sen fort ut ur butiken sen skickade jag hem L och hennes son V för jag orkade inte lyssna på deras data snack. Så jag gick ensam till dagis och under tiden så pratade jag med Annika och grinade. Sen innan jag gick in på dagis så försökte jag samla mig för att inte börja gråta där. Jag vände mig om och B sprang i väg och när jag gick in till henne hade hon fått för sig att gå på toa och tagit av sig sina kläder och jag kände tårarna komma och klädde på min dotter under protest och sen fick jag dra henne ut i kapprummet också under protest och då hade jag redan börjat gråta och personal från avd bredvid såg att jag grät så hon sprang in till B fröken samt hämtade hon den fröken som hade gått för klä sig och gå hem, så där stod jag på dagis med tre fröknar och massa barn samt en av föräldrarna som såg mig falla ihop förra veckan och tittade på mig sittande och gråta helt hysteriskt och B var smått förvirrad så en av de tog henne och klädde henne. Så pinsamt så pinsamt och jag vill inte gå dit nu, men det är jag illa tvungen till, men nu har jag bestämt mig för att bara lämna henne så får min älskade make hämta henne. Men väl hemma la jag mig men kunde inte komma till ro kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig. Så make serverade barnen mat sen kom han och höll om mig tills jag lugnade ner mig och jag kunde somna så skönt vaknade och känner mig fortfarande orolig och ångestkänslor men grinar inte än iallafall.

Av mammas-lilja - 16 mars 2011 14:11

I morse kände jag att jag hade massa energi men det försvann lika fort som det kom och ersättes av inre oro och ledsamhet har gråtit hela eftermiddagen och fattar inte varför och har ett tryck över bröstet, jag kan bara inte fatt varför jag har så jävla otur och varför kan det inte få vända nu, vill inget annat än bli frisk och kunna göra saker, som träna, jobba, gå ut och gå i solen, åka och ta en fika med en kompis eller vad som helst, än att sitta hemma och tycka synd om mig själv. Jag hatar det......

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Buzzador

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards